جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شورای شهرستان اردستان:

باتوسعه صنایع دستی می توان به جذب گردشگر کمک کرد

شفیعی با اشاره به عبور جاده ترانزیت تهران جنوب و راه آهن شمال جنوب و وجودگاز، برق و کویر و آثار تاریخی فراوان و نیروی کار مستعد خاطر نشان کرد: با استفاده از این امکانات می توان زمینه توسعه شهرستان را بوجود آورد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، رئیس شورای شهرستان اردستان گفت: برای ایجاد اشتغال راهکارهای مختلفی مطرح است که بازیابی هویت ملی و منطقه ای می تواند به ایجاد اشتغال در شهرستان کمک نماید.

سید محمد علی شفیعی در جلسه بررسی طرح مجموعه فرهنگی، تفریحی اردستان افزود: با توجه به وجود پتانسیل بالای گردشگری در شهرستان می توان با توسعه صنایع دستی و فرآوری صنایع تبدیلی و بسته بندی میوه ها همچون انار، پسته و خشکبار و سبزی علاوه به جذب گردشگر اشتغالزائی نیز کرد.

وی با بیان اینکه سه راهکار برای توسعه شهرستان وجود دارد تصریح کرد: در بخش کشاورزی،  صنایع و گردشگری می توان سرمایه گذاری کردو با توجه به مشکلات آب و صنعت تنها گزینه قابل گسترش بخش گردشگری است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان توسعه شهرستان را فراهم ساخت.

شفیعی با اشاره به عبور جاده ترانزیت تهران جنوب و راه آهن شمال جنوب و وجودگاز، برق و کویر و آثار تاریخی فراوان و نیروی کار مستعد خاطر نشان کرد: با استفاده از این امکانات می توان زمینه توسعه شهرستان را بوجود آورد.

علیرضا شریف زاده کارشناس شهرداری اردستان در ادامه جلسه گفت: طرح مجموعه فرهنگی، تفریحی اردستان از سال ۹۴کلید خورده و نقشه طرح اولیه آن آماده شده است.

وی وسعت این طرح را بالغ بر ۲۱هکتار اعلام و افزود: ۱۳ هکتار از این طرح باغ های کشاورزی و سه اثر تاریخی شامل: امامزاده اسماعیل (ع)، مسجد جامع و مقبره پیرمرتضی ( عارف ) و قنات ارونه تشکیل می دهد.

شهردار سابق زواره گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر۱۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که بخش خصوصی با همکاری شهرداری آنرا اجرا می کند.

شریف زاده به تشکیل ستاد بازآفرینی شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای ۲۱ طرح بازآفرینی شامل: بهسازی و نوسازی سیما و منظر شهری، ساماندهی ورودی شهر، بهسازی هسته اصلی تاریخی و قنات دوطبقه مون و قنات ارونه، بهسازی مسجد های تاریخی، مقبره امیر اویس، بازار و کاروانسرا و گذرگاه های قدیمی، آب انبارها، تکیه سلطان بیگ،  محوطه سازی میدان و حمام کبودان انجام شده است.

شهرستان اردستان دارای ۴۰۰۰اثر تاریخی ۶۷اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ویک اثر ثبت شده جهانی (قنات دوطبقه مون) و ۳ اثر کاندیدای ثبت جهانی،۸۷محوطه شناسائی شده و ۲بافت تاریخی ثبت شده (زواره و مهاباد )می باشد.

انتهای پیام / کد خبر18849

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار