جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان:

امدادرسانی اورژانس ۱۱۵ اردستان به مصدومانِ ۳۹۵ حادثه رانندگی در ۶ ماهه امسال

ولی‌اله سلامی زاده اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان اردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری به یک هزار و ۳۷۶ ماموریت شامل ۹۸۱ ماموریت غیرتصادفی و ۳۹۵ ماموریت تصادفی اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان گفت: اورژانس پیش‌بیمارستانی اردستان در ۶ ماهه امسال، یک هزار و ۳۷۶ ماموریت را انجام دادند که از این تعداد، ۳۹۵ مورد، حوادث رانندگی بوده است.

ولی‌اله سلامی زاده اظهار کرد: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان اردستان در ۶ ماهه نخست سال جاری به یک هزار و ۳۷۶ ماموریت شامل ۹۸۱ ماموریت غیرتصادفی و ۳۹۵ ماموریت تصادفی اعزام شدند.

وی افزود: در این مدت، کل ماموریت‌های اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱٫۵ درصد افزایش داشت که این عدد برای ماموریت‌های تصادفی، ۳ درصد کاهش و غیرتصادفی، ۱۹ درصد افزایش بوده است.

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان اردستان، تعداد تصادفات شهری را ۱۶۴ و جاده‌ای را ۲۳۱ مورد عنوان و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، بیشترین موارد غیرتصادفی مربوط به بیماران قلبی با ۲۲۳ مورد، تنفسی ۱۰۵، سقوط ۵۵، مسمومیت ۴۴ و حوادث کار ۳۳ مورد بوده است.

سلامی زاده با بیان اینکه در این مدت، ۱۷ حادثه ویژه را شاهد بودیم که بیشتر آنها، حوادث رانندگی بودند، خاطرنشان کرد: پرسنل فوریت‌های پزشکی اردستان در ۶ ماهه نخست امسال، ۴ هزار و ۵۲۶ ساعت استقراری داشتند که عمده آنها، مربوط به طرح امداد نوروزی ۹۵، امداد تابستانی، پوشش امداد- سلامتِ روز قدس، نماز عید فطر، مراسم ارتحال امام (ره) و دعای عرفه بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ اردستان، ۳ مادر باردار را در تولد نوزاد خود، یاری کردند، گفت: در نیمه نخست امسال، پایگاه شهرآب در کیلومتر ۳۵ محور زواره – انارک را افتتاح کردیم.

گفتنی است، اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اردستان با برخورداری از ۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی شامل ۵ پایگاه جاده‌ای و یک شهری، یک اتاق فرمان ۱۱۵ و ۳۸ نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت به شهروندان است.

انتهای پیام / کد خبر18885

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار