شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهردار شهر مهاباد:

انتقاد شهردار مهاباد ازکمبود مساجد در شهر مهاباد

شهردار مهاباد اظهار کرد: بعد از ۳۵سال که از انقلاب می گذرد هیچ گونه مسجدی در شهر مهاباد ساخته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، شهردار مهاباد اظهار کرد: بعد از ۳۵سال که از انقلاب می گذرد هیچ گونه مسجدی در شهر مهاباد ساخته نشده است.

محمد رضا پورفتحعلی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری در هتل جویبار شهرمهاباد گفت: مساجد و تکایایی که از قبل وجود دارد فرسوده وهیچ گونه  مسجدی بعد از انقلاب در این شهر ساخته نشده و شهرک های ما همگی فاقد  مسجد می باشند وهیئت های مذهبی این شهرک ها مراسمات خود را در چادر برگزار می کنند.

وی افزود: با بیان اینکه شهر مهاباد حتی از یک سالن جلسات محروم است تصریح کرد: زمینی برای این کار آماده است  تا در صورت تامین اعتبار  با کمک شهرداری شاهد ساخت این مجموعه باشیم.

پورفتحعلی با بیان اینکه نیمی از دام استان متعلق به شهر مهاباد می باشد ولی این شهر فاقد امور عشایری بوده  ونبود این امور باعث شده دامداران برای تهیه آذوقه ومنطقه ییلاقی خود دچار مشکل شوند.

شهردار شهر مهاباد تصریح کرد: در بحث کارگاه ها تعداد۱۴مجوز تا کنون صادر شده که فقط  ۳مورد از این کارگاه ها فعال هستند وبا توجه به مشکل اشتغال این شهر بافعال کردن آن ها می توان تا حدودی به مشکل اشتغال نائل آمد.

وی با بیان اینکه قنات مهاباد با ۲۰۰سال قدمت فاصله ۳۸کیلومتری رو بازی را از نطنز به مهاباد طی می کندتصریح کرد: در مسیر این قنوات با حفر چاه های آب کشاورزی شهر مهاباد را با مشکل مواجه کرده است که با نصب کنتور های هوشمند می توان از مصرف بی رویه آب جلوگیری کرد.

استقبال۳۵درصدی از سرشماری مرحله اول در اردستان

فرماندار اردستان در ادامه این جلسه گفت: مراسمات دهه اول محرم خیلی خوب انجام شد ومردم ولایت مدار اردستان در برافاراشته نگه داشتن پرچم وبیرق امام حسین علیه السلام در بالاترین توان خود تلاش کردند.

علیرضا غیور با بیان اینکه شهرستان اردستان در بحث میراث فرهنگی از پتانسیل بالا برخوردار است تصریح کرد: قرارداد ایجاد ۱۰۰باب خانه توریستی منعقد شده که کارهای زیر ساخت آن در حال پیگیری است.

وی افزود پیش بینی ما از استقبال مردم در بحث سرشماری مرحله اول ۴۰درصد بوده که تا کنون ۳۵درصد آن محقق شده و امیدواریم با باقی ماندن این دوروزاین  پیش بینی کامل و وارد مرحله دوم سرشماری شویم.

انتهای پیام / کد خبر19052

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار