سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

سرانه کتابخوانی در اردستان نگران کننده است

امام جمعه اردستان اظهار کرد: با توجه به هفته کتابخوانی واینکه مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی دغدغه خاصی را دارد ولی اردستان باشش کتابخانه و۲۵۰۰عضو متاسفانه سرانه کتابخوانی آن پایین است.

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان اظهار کرد: با توجه به هفته کتابخوانی واینکه  مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی دغدغه خاصی را دارد ولی اردستان باشش کتابخانه و۲۵۰۰عضو متاسفانه سرانه کتابخوانی آن پایین است.

حجت الاسلام حسن دهشیری درخطبه های نمازجمعه در محل مسجد موسی بن جعفر(ع) اردستان گفت: با توجه به روایات واسناد تاریخی اربعین ا زجایگاه خاصی در بین مسلمانان جهان برخورداربوده ودر بعضی از کشورها آن را پایگاه ویژه ای برای خود می دانند.

وی افزود: همانطور که نماز ستون دین برای مسلمانان است زیارت اربعین هم ستون ولایت است ودر اربعین بزرگترین اجتماع معاصر را خواهیم داشت که این خود عزت شیعه را می رساند که آنها فکر نکنند شیعیان متفرق هستند واتحاد ندارند واز اربعین نباید به سادگی گذشت زیرا این اربعین است که دشمن کور کن است وانشالله برای همیشه پرچم شیعه بر گنبد امام حسین علیه السلام به اهتزاز درآید.

خطیب نمازجمعه اردستان با بیان اینکه چهل وپنجمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا انتخاب شدو هرچند برای ما فرقی نمی کنددموکرات باشدیا جمهوری خواه چون هردوی آنها برای ما مشکل ساز خواهند بودیکی با جنگ ودیگری با هجمه های فرهنگی وتحریم ها وما به هیچکدام آنها دل نبسته ایم تصریح کرد: ترامپ دو ویژگی دارد یکی اینکه پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا می باشد ودیگر اینکه بی سواد ترین افراد از نظر سیاسی به شمار می رود که این فرد می خواهد آینده آمریکا را رغم بزند.

دهشیری تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی که به اذعان خود ۳۳هزار کشته فقط با سلاح گرم در آمریکا رخ می دهدو۴۲میلیون نفر از گرسنگی در آمریکا رنج می برند یعنی یک پنجم مردم آمریکا ولی حقوق بشرشان در کف خیابان مشخص می شود وبرای جهانیان ارز اندام می کنند واین حقیقت این دنیای استکبار است که خود بیان نمودند.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه ایران اسلامی اینقدر قوی بوده که تاکنون چند رئیس جمهور آمریکا را کمرشان را به خاک نشانده ودر برابر آنها تسلیم نشده است تصریح کرد: ما می بینیم بعضی افراد تا نام آمریکا برده می شود کامشان برای کسانی به آب می افتد که خودشان را  از لحاظ فقر وفحشا برای جهانیان رسوا کردند.

وی گفت: جدیدا اتحاد اروپا خواستار این شده تا در ایران دفترخانه هایی بازگشایی کنند که بعضی افراد آن را به جاسوسخانه تعبییر کرده اند و ما معتقدیم که می خواهند با اعمال فشار ملت ایران را در سلطه خود قرار دهند.

حسن دهشیری با بیان اینکه جلساتی که در سطح بالای کشور گرفته می شود به سفارش مقام معظم رهبری است تصریح کرد: باید با آسیبهای اجتماعی برخورد شود ومسئولان فرهنگی وافراد موثردر زمینه های طلاق، بیکاری که برای جامعه آسیب پذیر است کاری بکنند.

انتهای پیام / کد خبر19441

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار