جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

نویسندگان حرمت قلم را پاس بدارند/تصاویر

امام جمعه اردستان گفت: در این هوای وانفسا که شعار فرهنگی در کشور زیاد داده می شود اما کار فرهنگی خاص صورت نمی گیرد شما نویسندگان حرمت قلم را پاس نگه داشته وهمه چیز را در مادیات نبینید.

به گزارش صبح اردستان، امام جمعه اردستان اظهار کرد: در این هوای وانفسا که شعار فرهنگی در کشور زیاد داده می شود اما کار فرهنگی خاص صورت نمی گیرد شما نویسندگان حرمت قلم را پاس نگه داشته وهمه چیز را در مادیات نبینید.

حجت الاسلام حسن دهشیری عصر امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در همایش تجلیل از خادمان فرهنگ مکتوب گفت: هر مطلبی که می خواهید ماندگاری داشته باشد و برای جامعه قابل ارائه باشد حتما آن را مکتوب کنید تا به  دست دیگران هم برسد.

وی افزود: شما نویسندگان تا زمانی که  قلم خود را برای خدا به دست بگیرید احترام خود را حفظ کرده اید و در همه جا احترامتان وجود دارد.

دهشیری تصریح کرد: قلمی که از دین فاصله می گیرد به درد نمی خورد و اگر این قلم شکسته شود بهتر از این است که بماند و نوشته اش در جامعه نشر پیدا کند.

اردستان ۷۰۰ نخبه دارد

یکی از نویسندگان مشهور اردستانی در ادامه همایش اظهار کرد: اداره ارشاد اسلامی اردستان این چراغ رو به خاموش کتاب را سالی یکبار احیاء می کند که باید از دست اندرکاران آن تشکر کرد.

حجت الاسلام احمد صادقی اردستانی گفت: ۳۷ میلیون نفر نسل جوان در کشور وجود دارد که باید با کتاب های دینی به آنها خوراک فرهنگی بدهیم.

وی افزود: طبق آماری که قبلا اعلام شده شهرستان اردستان ۷۰۰ نفر نخبه دارد که باید برای آینده آن ها مسئولان فکری کنند و طرحی خلاقانه و پویا داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه متولیان فرهنگی در جامعه از نظر مقررات کجای کار قرار دارند تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی وابستگی و تناقض وجود دارد و این نوع اقتصاد از نظر فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری نیست.

نویسنده اردستانی تصریح کرد: فرهنگی که ما از آن صحبت می کنیم چیست و باید در خصوص آن خیلی صحبت شود.

به گفته وی، فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی مبنی بر اسراف نکردن خود یک نوع فرهنگ اسلامی است که باید به آن پرداخته شود.

از نویسندگانی که اسامی آن ها در زیر می آید و در سال ۹۵چاپ کتاب یا مقاله داشته اند تقدیر شد.

۱-حجت الاسلام احمد صادقی اردستانی۲-محمد رضا نادمی اردستانی۳-هادی اکبری۴-مهدی مشتاقی۵-مرتضی عابدیان زاده۶-علی شمائی۷-حسن فائضی۸-حسین علیزاده۹-اعظم السادات طلائی زواره۱۰-اسماعیل نساجی۱۱-احمد فاطمی۱۲-دکتر مریم عرب۱۳-خانم فیروزه السادات هدایتی و حسین نمازی(کتاب دار نمونه)

انتهای پیام / کد خبر19878

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار