جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس محیط زیست اردستان:

صنایع اردستان آلایندگی ندارند

شواخی با بیان اینکه موضوع ریزگردها در دستور کار جدی است تصریح کرد: برنامه جامع مبارزه با ریز گردها تدوین شده و طرح کارگاهی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش صبح اردستان، رییس محیط زیست اردستان اظهار کرد: برنامه های متنوعی را این اداره به  مناسبت روز ملی هوای پاک در سطح شهرستان اردستان اجرا خواهد کرد.

حسین شواخی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی هوای پاک گفت: این شهرستان در بحث آلایندگی صنایع مشکل حادی ندارد ولی اقدامات خوبی برای جلوگیری از غبار ها و آلایندگی این صنایع انجام شده است.

وی افزود: قوانین جلوگیری از آلایندگی به صنایع مورد نظر ابلاغ شده و در بحث تصفیه خانه کارخانجات هم برنامه ریزی لازم صورت گرفته اما در مجموع به استاندارد های محیط زیست نرسیده ایم.

شواخی با بیان اینکه بحث ریز گردها در دستور کار می باشدتصریح کرد: برنامه جامع مبارزه با ریز گردها تدوین شده و طرح کارگاهی نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسیول افزود: برگزاری کارگاه آموزشی باهمکاری کانون فرهنگی تربیتی آینده سازان زواره برگزارشد و کارگاه تفکیک از مبدا و باز یافت زباله برای عموم مردم آموزش داده شده است.

شواخی با بیان اینکه در بحث آب رسانی به حیات وحش و علوفه رسانی اقداما خوبی صورت گرفته به همین منظور توسط خیرین علوفه رسانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه منطقه خارو در آینده به منطقه حیات وحش تبدیل خواهد شد تصریح کرد: خارو با ۱۰۰هزار هکتار وسعت در شمال شرقی اردستان است قرار دارد و  دارای گونه های جانوری مثل کل، بز، قوچ، میش، جبیر و همچنین در بحث گربه سانان پلنگ و یوز پلنگ و سیاه گوش وجود دارد.

مسئول محیط زیست اردستان از پیگیری و ارتقاء منطقه خارو خبر داد و افزود: پیگیری ایجاد پاسگاه خارو و هم چنین دوربین گذاری، مستندات حیات وحش و ارتقاء شکار ممنوع خارو در سازمان محیط زیست از برنامه های آتی این اداره است.

شهرستان اردستان دارای ۱۹۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده می باشد.

انتهای پیام / کد خبر20601

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار