سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
طباطبایی‌نژاد مطرح کرد:

رواج ولنتاین در جامعه در غیاب توجه به فرهنگ ایرانی – اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد مناسبت‌های ملی و مذهبی متعددی در فرهنگ و آیین کشورمان وجود دارد که اگر عمومیت یابد و به آن‌ها توجه شود می‌تواند جایگزین خوبی برای مراسمی همچون ولنتاین تلقی شود.

به گزارش صبح اردستان،به نقل از خانه ملت،سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه امروزه شاهد هجوم فرهنگ غربی در بین نسل جوان کشورمان هستیم، گفت: متاسفانه موضوعات مختلفی مانند روز ولنتاین و غیره در سال‌های اخیر با استقبال جوانان مواجه شده و این مهم در حالیست که تاکنون هیچ فردی به ماهیت چنین مناسبی و اهداف درنظر گرفته شده برای آن در غرب توجه نکرده است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور باید مسائل فرهنگی را آسیب‌شناسی کند، اظهار کرد: اگر ماهیت اصلی مناسبت‌های غربی که به کشورمان نفوذ کرده‌اند، مشخص شود دیگر جذابیتی برای جوانان نخواهد داشت؛ به عنوان مثال مشخص نیست که چرایی برگزاری مراسم روز ولنتاین چیست و چرا جوانان ایرانی به این امر جذب شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی مشابهی در فرهنگ و آیین کشورمان وجود دارد که اگر عمومیت یابد و به آن‌ها توجه شود می‌تواند جایگزین خوبی برای مشابه غربی آن تلقی شود، ادامه داد: باید بر نقاط قوت آیین‌های سنتی، مذهبی و حتی خرده فرهنگ‌های کشورمان تاکید شود و در این میان نباید از نقش پررنگ رسانه‌ها غافل شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی غافل شده‌ایم از این رو با هجوم خرده فرهنگ‌های غربی مواجه هستیم.

نایب رئیس کمیته «فرهنگ، هنر و رسانه» کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ابراز محبت به نزدیکان در بین مردم و جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است لذا نباید اجازه داد فرهنگ ‌غربی با ایجاد انحراف در چنین اقدامی، خدشه ای به آن وارد کند.

 

انتهای پیام / کد خبر21283

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار