پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

وام تسهیلات به شهرها بر اساس میزان جمعیت اختصاص داده می شود

فخاران با بیان اینکه اعتبارات درزمینه طرحهای فرسوده ازاعتبارات ملی و استانی است تصریح کرد: وام تسهیلات به شهرهای بر اساس میزان جمعیت اختصاص داده می شودکه در شهرستان اردستان در محدوده مصوب بافت فرسوده وام نوسازی ۳۰۰ میلیون ریالپرداخت خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با تعداد ۱۰۷ شهرگسترده ترین شبکه شهری کشوربوده که ۳۵ شهر آن در محدوده مصوب بافتهای فرسوده قرار دارد.

منصور فخاران در گفتگو با خبرنگاران در اردستان گفت: استان اصفهان با ۱۰ درصد  بافت فرسوده کشور و طبق آماری که در دسترس می باشد حدود ۴۰درصد از مردم در این پهنه های فرسوده  زندگی می کنند.

وی افزود: افرادی که در محدوده طرحهای فرسوده قرار دارند به پنج پهنه تقسیم می شوند که عبارتند از پهنه بافت تاریخی، پهنه نابسامان میانی شهرها، پهنه ناهمگون شهری، پهنه های با پیشینه روستایی و پهنه سکونتگاههای غیر رسمی که برای آنها برنامه ریزی صورت گرفته است.

فخاران با بیان اینکه در شهرستانهایی که در استان اصفهان توانسته ایم ستاد ایجاد کنیم از ۲۴ شهرستان تعداد ۲۱شهر را موفق به ایجاد ستاد شده ایم  وهدف اصلی این ستادهای باز آفرینی هم این است که هم افزایی بین دستگاهها بوجود اید.

این مسئول تصریح کرد: وقتی تعریفی از باز آفرینی می شود یعنی اینکه  توسعه همه جانبه شهرها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، سلامت، اجتماعی محیطی و کالبدی  برای ارتقای کیفیت زندگی مردم است.

رئیس اداره عمران و شهر سازی استان اصفهان با بیان اینکه قرار است در ستادهای باز آفرینی محله هایی که در محدوده بافت های فرسوده هستند را شناسایی کنیم تصریح کرد: اقداماتی که باید به منظور اولویت بندی برای این موضوع  بین دستگاهها صورت گیرد را در این ستادها مشخص کرده ایم.

فخاران با بیان اینکه  اعتبارات درزمینه طرحهای فرسوده ازاعتبارات ملی و استانی است تصریح کرد: وام تسهیلات به شهرهای بر اساس میزان جمعیت اختصاص داده می شودکه در شهرستان اردستان در محدوده مصوب بافت فرسوده وام نوسازی ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی افزود:طرحهای مصوب اگر طرح باز آفرینی داشته باشد وبحث تجمیع  و تفکیک پلاک داشته باشد وام ودیعه تا ۲۰۰میلیون ریال با باز پرداخت  چهار درصد داده خواهد شد.

منصور فخاران تاکید کرد: وام مقاوم سازی هم وجود دارد که اگر پروانه مرمت از شهرداری داشته باشند مبلغ ۲۰۰میلیون ریال با باز پرداخت چهار درصد داده خواهد شد.

رئیس اداره عمران و شهر سازی استان اصفهان با بیان اینکه شهرهای استان اصفهان مثل شهراصفهان، نجف اباد، کاشان، خمینی شهر، شهرضا، مبارکه طرح های باز آفرینی آن مطالعاتش انجام شده تصریح کرد:با آماده سازی ریز طرحهای آن در سال ۹۵ مبلیغ ۵۰میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

وی تنها راه نجات شهرستانها در طرح باز آفرینی را تعامل بین دستگاههای مختلف در امر باز آفرینی دانست و افزود: یک مدیریت واحد برای باز آفرینی می تواند این مهم را به سرانجام برساند.

انتهای پیام / کد خبر21495

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار