جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سید جواد حیدری با بیان اینکه اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: شاهد برگزاری این مراسم در مساجد دانشگاهها نیز بوده ایم.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار کرد: آمار سال قبل معتکفین در شهرستان اردستان ۷۰۰ نفر بوده که ۷۰ درصد از معتکفین برادران و خواهران جوان بوده اند.

حجت الاسلام سید جواد حیدری طباء ظهر امروز در جلسه ستاد شئونات اسلامی در فرمانداری گفت: ثبت نام اعتکاف از ۱۴فروردین در شهرستان اردستان آغاز شده و به همین منظور در شهر اردستان سه مسجد برای این امر مهم پیش بینی شده است.

حیدری با بیان اینکه اعتکاف از رویش های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: شاهد برگزاری این مراسم در مساجد دانشگاهها نیز بوده ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه معتکفین از فضای ارام و معنوی مسجد استفاده می کنند، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی، سوال و پاسخ های مذهبی و برگزاری حلقه های تربیتی معرفتی با بهره گیری از ایات قرآن در دستور کار قرار دارد.

اعتکاف نقطه عطفی برای وحدت در تعاملات است

فرماندار اردستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: کارهای فرهنگی از کارهای ارزشمند بوده و برگزاری مراسمهایی همچون اعتکاف یک نقطه عطف در تعاملات، وحدت و وفاق بین شهروندان است.

علیرضا غیور گفت: نظام جمهوری اسلامی از ارزشهای فراوانی برخوردار بوده و برگزاری مراسمهای مذهبی و ارزشی باعث وفاق عمومی خواهد شد.

وی افزود:  ایام رجب و شعبان از ماههای پرفروغ مسلمانان است و اعیاد بسیار بزرگی در این دوماه وجود دارد که می توان از آن استفاده کافی را برد.

غیور با بیان اینکه تمرکزهای مردم بیشتر بر عزاداریها بوده، تصریح کرد: برنامه های اعیاد را غافل شده ایم که ثواب آن از سوگواریها کمتر نیست.

فرماندار اردستان با بیان اینکه حضور قابل ملاحظه مردم در سنوات گذشته اعتکاف بیانگر اعتقادات محکم مردم به دین و مذهب بوده، تصریح کرد: علارغم تبلیغات سوء دشمن برای تضعیف اعتقادات مردم، هر چقدر به سمت جلو حرکت می کنیم اعتقادات مردم قوی تر می شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود از این ایام خاص اعیاد و فرصت های بدست آمده استفاده کنیم که دشمنان چهره اسلام را به شکل دیگری تعبییر نکنند.

غیور با بیان اینکه توسعه سنت حسنه اعتکاف از مولفه های دینی ماست، تصریح کرد: افراد مختلف برای بهتر برگزاری مراسم اعتکاف تلاش کنند.

انتهای پیام / کد خبر22069

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار