جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیرجهاد کشاورزی اردستان:

تولید ۳۳۶ کیلوگرم زعفران در اردستان

صالح میزان برداشت زعفران سالیانه در اردستان را ۳۳۶ کیلوگرم و برداشت گل محمدی را ۱۲ هزار کیلوگرم اعلام کرد.

به گزارش صبح اردستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: کشت زعفران و گل محمدی در اردستان با تغییر سیستم الگوی کشت متحول شده است.

علی اکبر صالح گفت: شرایط خشکسالی و کمبود اب در شهرستان اردستان و بمنظور تغییر و اصلاح کشت محصول زراعی، باغی و  همچنین افزایش بهره وری و اشتغالزایی کشت زعفران و گل محمدی در دستور کار کارشناسان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: تغییر سیستم الگوی کشت بمنظور بحران آب در بخش کشاورزی یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی شهرستان اردستان است.

صالح با بیان اینکه طی چند سال اخیر توجه به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، بازدید های بعمل آمده از مزارع الگویی و ترویجی، سطح زیر کشت زعفران و گل محمدی افزایش یافته است، تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول زعفران و گل محمدی به ترتیب در شهرستان اردستان به ۴۵ و ۱۵ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه عملکرد خوبی در دو محصول زعفران و گل محمدی بوده است، تصریح کرد: مقدار محصول به دست آمده هشت کیلوگرم زعفران و دو هزار کیلو گرم گل محمدی در هرهکتار بوده است.

صالح میزان برداشت زعفران سالیانه را ۳۳۶ کیلوگرم و برداشت گل محمدی را ۱۲ هزار کیلوگرم اعلام کرد و افزود: امید است با اجرای برنامه مدیریتی و کلاسهای آموزشی، بازدیدهای علمی و افزایش دانش فنی و تجربه کشاورزان و پرداخت بموقع تسهیلات  شاهد افزایش کمی و کیفی این دو محصول در سالهای آینده باشیم.

انتهای پیام / کد خبر22173

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار