جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

شرکت های دانش بنیان از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی است

ایرج پور گفت: شهرک های دانش بنیان حلقه واسطه بین افراد توامند در حوزه های علمی و پژوهشی و بهره وری بالا بوده و ایجاد شرکت های دانش بنیان از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش صبح اردستان، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: مرکز خلاقیت و شکوفایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان به عنوان اولین دانشگاه پیام نور استان اصفهان راه اندازی شد.

محمد ابراهیم ایرج پور گفت: شهرک های دانش بنیان حلقه واسطه بین افراد توامند در حوزه های علمی و پژوهشی و بهره وری بالا بوده و ایجاد شرکت های دانش بنیان از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان پس از استقرار در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان امکان استفاده از هفت آزمایشگاه تخصصی در حوزه های شیمی، زیست، خاک، مکانیک و مدار را خواهند داشت تصریح کرد: در این دانشگاه امکان کشت بافت و تغییر ژن گیاهی فراهم شده است و آزمایشگاه های این دانشگاه از نظر تجهیزات در رتبه سوم استان قرار دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز اردستان با بیان اینکه در حال حاضر سه شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و کشاورزی به منظوراستقرار در واحد علمی  تحقیقاتی این دانشگاه  اعلام امادگی کرده اند خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان فرصت خوبی  برای رفع بیکاری و استفاده از پتانسیل های منطقه را فراهم می کنند.

ایرج پور از اتمام عملیات اجرایی اتصال این مرکز دانشگاهی به فیبر نوری خبر داد و افزود: هزینه اجرای این طرح بالغ بر چهارمیلیارد ریال بوده که با تعامل صورت گرفته با دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه ای برای دانشگاه در بر نداشته است.

انتهای پیام / کد خبر23147

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار