شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره بهزیستی اردستان:

بهزیستی اردستان رتبه اول معاینه چشم فرزندان سه تا شش سال استان را کسب کرد

مطلب زاده با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از معلولیت، کلاسهای پیشگیری برای دانش آموزان مقطع کلاس دهم برگزار کردیم، تصریح کرد: به همین منظور در کل شهرستان در قالب تنبلی چشم دو هزار و ۲۲ بچه سه تا شش سال معاینه شد که آمار ۱۰۰ درصدی را در استان اصفهان به خود اختصاص داده ایم.

به گزارش صبح اردستان، رئیس اداره بهزیستی اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: امسال هفته بهزیستی با شعاربهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی نامگذاری شده است.

محمد علی مطلب زاده گفت: به طور کلی در اداره بهزیستی اردستان با۲۲ پرسنل اداره می شود و دارای یک اداره و سه مجتمع می باشیم.

وی افزود: اداره بهزیستی اردستان شامل مکان اداره، مجتمع شهید فائق اردستان، مجتمع شهدای زواره و شهدای مهاباد بوده که در چهار حوزه فعالیت می کنند.

مطلب زاده با بیان اینکه در حوزه فعالیت امور اجتماعی ۳۰۴ زن سرپرست خانوار را زیر پوشش داریم، تصریح کرد: مجموع افراد۶۴۴ نفر هستند و ۵۴ دانش آموز،۲۲ دانشجو، ۲۲ خانواده دو قلو به بالا و ۲۴ بیمه زن سرپرست خانوار و ۵۷ بیمه روستایی زیر پوشش بهزیستی اردستان است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان با اشاره به مراکز زیر پوشش امور اجتماعی که به  خانه کودک و نوجوان معروف هستند گفت:  سه خانه رسالت اردستان، علی ابن ابی طالب و شقایق زواره بوده که در مجموع۳۶  فرزند بی سرپرست و بد سرپرست مقطع ابتدایی در آن فعالیت دارند که مراکز دو دخترانه و یکی هم پسرانه است.

وی همچنین اظهار کرد: ۱۲ مهد کودک، ۴ شهری،  ۵ روستایی  و ۳ آدینه مهد که در مجموع ۱۹۸فرزند در آن  نگهداری می شود وجود دارد.

مطلب زاده خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۷ معلول شناسایی دارای پرونده وجود دارد که از این تعداد ۳۱۷ خانوار مستمری ماهانه دریافت کرده و ۲۲ دانش آموز معلول و ۹ دانشجو نیز شهریه می گیرند و همچنین ۱۵ معلول ضایع نخاعی علاوه بر پرستاری  کمک هزینه پرستاری دریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان یادآوری کرد: برای حوزه توانبخشی سه مرکز در اختیار داریم بنام مرکز سادات کشاورز سالمندان زواره با ۲۵ سالمند، مرکز شبانه روزی کچو مثقال برای معلولان ذهنی که ۱۱نفر در آن نگهداری می شود و مرکز روزانه شهید مدرس با ۱۳نفر معلول ذهنی پسر فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: برای حوزه پیشگیری سه مرکززیر پوشش داریم یکی ساحل سلامت و گروه هم یاران سلامت روان کویر اردستان( دارای روانشناسانی هستند که کارهای سلامت روان را انجام می دهند) و یکی از مراکز با۲۱۰ پرونده فعالیت دارد.

مطلب زاده با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از معلولیت، کلاسهای پیشگیری برای دانش آموزان مقطع کلاس دهم برگزار کردیم، تصریح کرد: به همین منظور در کل شهرستان در قالب تنبلی چشم دو هزار و ۲۲ بچه سه تا شش سال معاینه شد که آمار ۱۰۰ درصدی را در استان اصفهان به خود اختصاص داده ایم.

رئیس اداره بهزیستی اردستان با اشاره به وجود دو کلینیک توان بخشی در شهرهای اردستان و زواره گفت: این اداره نسبت به سنجش شنوایی بچه های زیر سه ماهه ۳۸۷ نفر را در این خصوص معاینه کرده است.

وی همچنین برگزاری ۱۶ دوره آموزشی پیش از ازدواج و ۱۳ دوره فرزند پروری و ۱۱ مورد مهارتهای زندگی و ۲۱ مورد پیشگیری از اعتیاد را از کارهای سال ۹۵ دانست.

مطلب زاده خبر داد: ۴۷ نفر در بحث مشارکتهای مردمی چهار میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال وام اشتغال  و مسکن دریافت کرده اند که هشت طرح منتخب آن در هفته بهزیستی افتتاح می شود.

رئیس اداره بهزیستی همچنین از کمک هزینه مسکن به ۱۹نفر با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون ریال خبر داد که در این رابطه ۱۵۶ نفر با ثبت در سامانه رصد اشتغال ایجاد شده است.

 

 

انتهای پیام / کد خبر23592

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار