جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دفتر شورای نگهبان اردستان:

وظیفه شورای نگهبان حراست از احکام و صیانت قانون اساسی است

حجت الاسلام رنجبر افزود: شورای نگهبان مأموریت نظارت بر انتخابات را بر عهده داشته و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز به شمار می‏آید وعلت اصلی نامگذاری این نهاد به «شورای نگهبان» دو مسئله حراست و نگهبانی از «احکام اسلام» و صیانت از «قانون اساسی» می‌باشد.

به گزارش صبح اردستان، رئیس دفتر شورای نگهبان اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از مهمترین نهادهای حکومتی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید به گونه‌ای که نبود آن در کنار مجلس قانون‌گذاری موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می‏شود.

حجت الاسلام مهدی رنجبر گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد تمام مصوبات مجلس را از نوع عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کرده تا مصوبات مجلس در صورت عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی، صورت قانونی به خود گیرد.

وی افزود: شورای نگهبان مأموریت نظارت بر انتخابات را بر عهده داشته و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز به شمار می‏آید وعلت اصلی نامگذاری این نهاد به «شورای نگهبان» دو مسئله حراست و نگهبانی از «احکام اسلام» و صیانت از «قانون اساسی» می‌باشد.

رنجبر با بیان اینکه وظیفه ما در شهرستان خادمی مردمی در شورای نگهبان بوده وسعی کردیم تا وظیفه مان را به نحو احسن انجام دهیم تصریح کرد: شورای نگهبان  ارگانی است  انقلابی ومردمی که به منظور اینکه تمام افرادی که در بدنه شورای نگهبان کار می کنند از خود مردم هستند.

رئیس دفتر شورای نگهبان اردستان بمناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان  گفت: شورای نگهبان چهار وظیفه مهم دارد و سعی دارد در طول انتخاباتها و طول سال آن را انجام دهد که مهمترین وظایف، شورای نظارت بر قانون گذاری، نظارت شرعی بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.

وی تاکید کرد:  شورای نگهبان در هر انتخاباتی و شهرستانی هیئت نظارت بر انتخابات را متشکل ازسه نفر به انتخاب هیئت نظارت مرکزی تعیین می کند تا بر روند اجرایی و برگزاری انتخابات نظارت کنند.

رنجبر با بیان اینکه نیروهای شورای نگهبان دولتی نیستند و از نیروهای انقلابی تشکیل شده و  پیرو اصول انقلاب بوده واز این اصول کوتاه نیامده اند و همیشه منویات مقام عظمای ولایت را سرلوحه کارهای خود قرار داده و سعی کرده  با بصیرت افزایی و روشنگری ناظران  و عموم مردم را آگاه کرده که خود نمونه ای از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد آتش به اختیار است.

 

رئیس دفتر شورای نگهبان اردستان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیارگفتند این جمله یعنی به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است و یکی از نهاد های انقلابی که بدون وابستگی به دولتها یا جناح و گروه خاصی کارفرهنگی خود جوش بصیرت افزایی و روشنگری را انجام می دهد شورای نگهبان و ناظرین می باشند.

انتهای پیام / کد خبر23602

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار