پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان:

شوراها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان باشند

عرب با اشاره به این جمله که قانون در تمام کارها وصف الخطاب بوده و باید طبق آن کارها انجام شود خاطرنشان کرد: اختلافها را کنار گذاشته و ضمن همدلی با مدیران و متولیان اجرایی حلقه اتصال بین آنها و مردم باشید.

به گزارش صبح اردستان، معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه آموزشی منتخبین شورای اسلامی جدید روستاهای بخش مرکزی اردستان و زواره اظهار کرد: شوراها طبق مواردی که در قانون اساسی منظور شده فعالیت خواهند کرد.

غفار عرب گفت: شوراها  که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده اند کارشان برگرفته از خرد جمعی بوده تا بتوانند مشکلات شهر و روستای خود را برطرف کنند.

وی افزود: شوراها به شکلی است که در واقع امورمشکلات مردم توسط، منتخبین برآمده از متن مردم اداره و برطرف خواهد شد.

عرب با توجه به اینکه شوراها در گذشته دارای اصلاحاتی بوده است، تصریح کرد: شوراها از سال ۱۳۷۸ و با توجه به قدمت ۱۰۰ ساله شهرداریها راه خوبی را رفته که جای تقدیر دارد.

معاون دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با تاکید بر این نکته که ایام انتخابات گذشته و شوراها باید اختلافات را کنار بگذارند افزود: برای مردم کار کنید تا بعد از چهار سال به آنها بدهکار نباشید.

وی با اشاره به این جمله که قانون در تمام کارها وصف الخطاب بوده و باید طبق آن کارها انجام شود خاطرنشان کرد: اختلافها را کنار گذاشته و ضمن همدلی با مدیران و متولیان اجرایی حلقه اتصال بین آنها و مردم باشید.

عرب همچنین تاکید کرد: وظیفه شوراها تصمیم گیری و تصمیم سازی بوده و شوراها شغل محسوب نمی شود و بصورت افتخاری انجام می شود.

شوراها ایده در آمد زایی داشته باشند

بخشدار مرکزی اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: زمینه ای را باید مهیا کنیم  تا با مشارکت همه مردم در همه زمینه ها بوجود بیاید و رابطه متقابل بین شما و مردم باید بوجود آید به منظور تحقق فعالیت هایتان که بتوانید آنها را به پیش ببرید.

مهرداد باقری گفت: اعتبارات عمرانی مهمترین بخش اعتبارات است که شوراها باید ایده در آمد زایی داشته  و در بخش کار آفرینی بتوانند نقش خوبی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های عمرانی که قرار است شورای جدید انجام دهد نیازبه فعالیت های چند سال گذشته داشته  که به همین منظور در بخش مرکزی حدود ۸۰ میلیارد ریال فعالیت های عمرانی صورت گرفته که نیمی از آن مربوط به بودجه های دولتی بوده است.

باقری در این خصوص گفت: کارهای بسیار بزرگی انجام شده و جای کار هنوز باقی است که امیدواریم با شورای جدید کارها شتاب بیشتری  گرفته  و کارهای اساسی انجام شود.

بخشدار مرکزی اردستان هماهنگی و تعامل لازم و سازنده به منظور حفظ محیط زیست  را نیاز اساسی دانست، زیرا روستاها ازنظر  وضعیت بهداشتی اوضاع مناسبی ندارند.

وی استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های روستاها را در موضوع گردشگری مهم دانست و افزود: می توانید با فعالیت های خوب کارهای خیلی بزرگ را انجام داده که هم ایجاد اشتغال کرده هم درآمد زایی انجام شود.

باقری توانمنمد سازی زنان را بخشی از فعالیت های شوراهای روستایی نام برد که می توانند در بخش کشاورزی روستایی فعالیت کرده و از استعدادهای آنها استفاده کنید.

انتهای پیام / کد خبر23660

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار