جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان

دغدغه اصلی شورای سیاستگذاری تکمیل مصلاهای نیمه تمام است

صالحیان با بیان اینکه دغدغه های ما تکمیل مصلاهای موجود است، تصریح کرد: در کل کشور ۲۰۰ مصلا در حال ساخت وجود دارد که در استان اصفهان هم ۲۰ مصلا در حال ساخت است.

به گزارش صبح اردستان، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: مصلی حکم مسجد جامع جدید هر شهر را دارا می باشد.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان گفت: کلنگ زنی، فنداسیون و ایجاد ستونهای مصلی اردستان با دفتر سیاستگذاری بوده که ماموریت خود را انجام داده ایم و ادامه مسیر با شهرستان است.

وی افزود: یکی از مصوبات شورای اداری امروز این باشد که کارگروهی به منظور پیشرفت مصلی به ریاست فرماندار تشکیل شود و در آن برنامه ریزیها صورت گیرد.

صالحیان با بیان اینکه دغدغه های ما تکمیل مصلاهای موجود است، تصریح کرد: در کل کشور ۲۰۰ مصلا در حال ساخت وجود دارد که در استان اصفهان هم ۲۰ مصلا در حال ساخت است.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار نفر در ستادهای نمازجمعه کل کشور فعالیت دارند افزود: بیش از دو هزار نفر در ستادهای استان اصفهان فی سبیل الله  ضمن خدمت رسانی نسبت به کادر سازی نیروهای جوان  فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: با برگزاری بیش از ۹۰۰نماز جمعه درکشور سهم استان اصفهان ۸۸ نماز جمعه بوده که ۱۰ شهر جدید دیگر کارهای اولیه برای برگزاری نماز جمعه انجام شده و منتظر نیروی انسانی آن هستیم.

صالحیان با توجه به بازتاب اخبار نماز جمعه توسط خبرنگاران افزود: خبرنگاری ریشه در کربلا دارد و باید به این قشر که می تواند نقش فرهنگ سازی در جامعه را داشته باشد توجه شود.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه اصفهان از امام جمعه زواره خواست تا نسبت به فراهم کردن مقدمات ساخت مصلی در شهر زواره اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به این مطلب که هر جا نماز جمعه برپا می شود پرچمی برافراشته می شود، تصریح کرد:  این پرچم دو عنصر تولی و تبری دارد تا اعلام کند چه کسی و کسانی را دوست داشته و آن پرچم راه اسلام است.

صالحیان با بیان اینکه با برگزاری نماز جمعه از آمریکا و استکبار بی زاری می جوییم افزود: حرکت استکبار را افشاء  و به مردم جهان بصیرت می دهیم.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه اصفهان گفت: صدور انقلاب یعنی بیداری اندیشه های آزاد مردان و شیر زنان جهان و افتخار خطیبان جمعه است که مطالب را شفاف با دو عنصر دشمن شناسی و زمان شناسی  بیان می کنند.

وی یادآوری کرد: افرادی روزانه در سراسر جهان کشته می شوند که همه دسیسه آمریکا و اسرائیل بوده که با به وجود آوردن داعش سعی در کشتار بیشتر مسلمانان دارند و هوشیاری مقام معظم رهبری و روشنگری که در سخنانشان وجود دارد ضمن خنثی کردن توطئه های دشمن توانسته بینی آنها را در آن سوی مرزها به خاک بمالد.

نماز جمعه کارکردش آگاهی بخشی به مردم است

فرماندار اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: نماز جمعه صرف یک فریضه عبادی نیست و از یک جایگاه مهم برخوردار است.

علیرضا غیور گفت: نماز جمعه در کشورکارکردش آگاهی بخشی به مردم بوده و در این راهمسیر درست و صحیح را پیموده است.

وی افزود: برگزاری این فریضه عبادی سیاسی یکی از موضوعات مهمی است که در شهرستان تا کنون به آن پرداخته شده و در سه شهر آن نماز جمعه اقامه می شود.

انتهای پیام / کد خبر23867

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار