جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت امام رضا با بصیرت و فهم بالا شبهات در دین را پاسخ می دادند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت امام رضا علیه السلام در شیعه به عالم آل محمد لقب گرفته که این چیزی نیست به جز آن علومی که حضرت داشتند و با بصیرت و فهم بالا شبهات در دین را پاسخ می دادند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام مجتبی فرهادیان در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه اردستان در مسجد جامع اظهار کرد: حضرت امام رضا علیه السلام با علمی که در سینه داشتند می توانستند شبهات زمان خود را برطرف کنند.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: با تمام کارشکنی هایی که در زمان حضرت رضا علیه السلام صورت می گرفت اما این امام همام با توکل به خدا ثابت می کرد که شیعه دینی برتر است.

وی افزود: حضرت امام رضا علیه السلام در شیعه به عالم آل محمد لقب گرفته که این چیزی نیست به جز آن علومی که حضرت داشتند و با بصیرت و فهم بالا شبهات در دین را پاسخ می دادند.

فرهادیان  همچنین تاکید کرد: حضرت رضا علیه السلام افرادی که خود را در هاله ای از ابهام قرار داده و به سر می بردند جوابشان را می داد و آنها را از جهالت به دور می کرد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه چرا حضرت نامش رضا است، تصریح کرد: از فرزند امام نقل است چون پدرم هم نام جدش حضرت علی (ع) بوده و همچنین به خاطر هجمه هایی که بر علیه او بوده و فردی راضی بودند او را رضا نامیده اند.

وی تصریح کرد: زیارت امام رضا(ع) از جایگاهی به خصوص در بین مسلمانان برخوردار بوده و ثواب زیادی هم دارد.

فرهادیان اظهار کرد: کسانی که ۱۴ معصوم و ۱۲ امام را اعتقاد دارند شیعیان واقعی بوده و به گفته حضرت جواد(ع) کسانی هستند که توفیق زیارت حضرت رضا علیه السلام را کسب می کند و کمسی که برای زیارت امام رضا(ع) قدم بر می دارد خداوند رحمتش را شامل می شود.

کارشناس مسائل مذهبی با توصیه بر این نکته که شما می توانید با علم خود دین و علوم دینی را بر مردم بفهمانید افزود: منزلت حضرت رضا علیه السلام تا جایی بوده  که هم در حیات و هم شهادت از شکوه و عظمتی در ایران برخوردار بوده است.

انتهای پیام / کد خبر23977

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار