شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

عدم هویت بخشی فرهنگی ناشی از درک یک هویت صحیح است

فرماندار اردستان یک سری ضعف های فرهنگی را ناشی از درک یک هویت صحیح از محله، زادگاه و مهد و دیاری دانست که در آن زندگی می کنیم که تا کنون توجه درستی به آن نشده است که با برگزاری برنامه های فرهنگی مناسب در هفته فرهنگی می توانیم شاهد هویت بخشی فرهنگی منطقه خود در این خصوص باشیم.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی در فرمانداری اظهار کرد: هفته فرهنگی فرصت خوب و مغتنمی است تا شورای فرهنگی بتواند با تشکیل دبیرخانه ای نسبت به برنامه ریزی برنامه های فرهنگی در هفته فرهنگی اقدام کند.

فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه های خاصی که می توان بر روی آن برنامه ریزی کرد معرفی مفاخر است که تا کنون برای آن اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: در برنامه های هفته فرهنگی که مورد بررسی قرار می گیرد دستور جلسه هم  منافات از دغدغه های موجود نیست و به نوعی بخشی از نیازهای جامعه  احساس می شودکه می توان آن را پوشش داد.

غیور با بیان اینکه معظلات فرهنگی را اگر بررسی می کنیم چون دغدغه همه مسئولان است، تصریح کرد: یک مورد معضل فرهنگی اگر داشته باشیم این خود ضعف است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: نگاه والدین ما به حجاب چه بوده که این پایبندی نیز باید به نسل جوان انتقال داده شود و به عنوان یک سنت مذهبی و دینی برای آنها تبیین شود.

وی همچنین تاکید کرد: اگر بتوانیم آن سنت ها و آداب فرهنگی بومی اردستان و چهره فرهنگی اردستان را معرفی کنیم خیلی از دغدغه ها برطرف خواهد شد.

غیور با این نکته که اگر کاری تا کنون صورت نگرفته به واسطه این بوده که در سنوات گذشته نتوانسته ایم از توانمندی های فرهنگی اردستان به درستی استفاده کنیم و هر چند دوسالی است که هفته فرهنگی در دستور شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته ولی کار خاصی صورت نگرفته و اجرایی و عملی نشدن مصوبات اینگونه جلسات یک ضعف فرهنگی است.

فرماندار اردستان با اشاره به شخصیتی همچون شهید مدرس که از مفاخر فرهنگی و سیاسی اردستان به شمار می رود گفت: تا کنون نتوانسته ایم با ابعاد اخلاقی شهید مدرس آشنا شده و آن را به نسل جدید انتقال بدهیم.

وی یک سری ضعف های فرهنگی  را ناشی از درک یک هویت صحیح از محله، زادگاه و مهد و دیاری دانست که در آن زندگی می کنیم که تا کنون توجه درستی به آن نشده است که با برگزاری برنامه های فرهنگی مناسب در هفته فرهنگی می توانیم شاهد هویت بخشی فرهنگی منطقه خود در این خصوص باشیم.

انتهای پیام / کد خبر24263

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار