جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
پزشک عمومی/

پزشک باید به صفات زیبایی بردباری و رازداری آراسته باشد

پزشک عمومی با اشاره به اینکه پزشکی حرفه ای است که هیچ زمانی انسان از آن بی نیاز نبوده و یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص باید به صفات زیبایی همچون بردباری، رازداری و نیک خلقی و مهارتهای ارتباطی آراسته باشد.

به گزارش صبح اردستان، فرشاد فرزین به مناسبت روز پزشک در گفت و گویی اظهار کرد: هر وقت اهمیت پزشکی را از نظر دین مبین اسلام کارشناسی می کنیم یا مورد بررسی قرار می دهیم   نام  بو علی سینا در ذهن ها تداعی می شود.

پزشکی عمومی گفت: بزرگداشت ابو علی سینا و روز پزشک  به پاس این مرد بزرگ  که ستاره پر فروغ طب  در ایران است نام گذاری شده است.

وی افزود: خداوند در آیه ۳۲ سوره مائده می فرماید اگر کسی فردی را از مرگ نجات دهد گویی  همه مردم را زنده کرده است که از این آیه به اهمیت  نجات انسان و به اهمیت خدماتی که در حفظ جان افراد جهان قرار گرفته پی می بریم.

فرزین تصریح کرد:  کلیه افرادی که جان انسانها را نجات می دهند مشخص می شود که چه خدمات مهمی را انجام داده و با برداشت از قرآن متوجه می شویم  نجات جان انسانها به  تنهایی نشانگر اهمیت پزشک و علم پزشکی در دین مبین اسلام است.

پزشک عمومی با بیان اینکه پزشکی یک  دانش کاربردی است  و برای حفظ و ارتقای تندرستی  و درمان بیماریها  و بازتوانی تمام بیماری ها آموزش داده شده، تصریح کرد: پزشک  در دانش پزشکی به کسی گفته می شود که به این امر مهم اشتغال دارد و وظیفه او برگرداندن سلامت انسان به وسیله مصاحبه و مطالعه و تشخیص بیماری است و سلامتی را به فرد باز می گرداند.

وی تاکید کرد: علم پزشکی  بر اساس بعضی از علوم  همچون زیست شناسی، فیزیک، علوم اجتماعی،  مهندسی و علوم انسانی بنا شده است و تلاش بشر برای درمان بیماری ها از ابتدا در یونان باستان وجود داشته است.

فرزین خاطرنشان کرد: از قرن نوزدهم  پیشرفتهای خوبی در علم پزشکی رخ داده است و آن چه به عنوان یک پزشکی مدرن شناخته شده بنیان گذاری از قرن نوزدهم میلادی شروع شده و در دوران قرن معاصر و بیستم  دانش ژنتیک ظهور کرده و درمان بیماری ها را دچار تحولی جدید کرده است.

پزشک عمومی با اشاره به اینکه پزشکی حرفه ای است که هیچ زمانی انسان از آن بی نیاز نبوده و این در حالی است که پزشکان با یک سوگند متعهد می شوند به  نجات زندگی بیماران بپردازند و یک پزشک ماهر علاوه بر داشتن تخصص  باید به صفات زیبایی همچون بردباری، رازداری  و نیک خلقی و مهارتهای ارتباطی  آراسته باشد.

وی گفت: ابوعلی سینا در جهان غرب امیر پزشکان شناخته شده  و کمتر ملتی است که به مفاخر خود افتخار نکند  و همین مفاخر هستند  که موجب  می شود تا ملت ها در دوره کنونی شناخته شوند و آنچه ابوعلی سینا را در آن زمان از بقیه جدا می کرد و گل سرسبد پزشکان ایران معرفی می کرد به خاطر علم بالای او بوده است.

فرزین یادآوری کرد: لزوم اهمیت رابطه پزشک و بیمار در این است که اگر احترام به پزشک انجام شد در واقع احترام به سلامتی گذاشته شده و اگر این احترام به خطر بیفتدد سلامت مردم در خطر افتاده است.

پزشک عمومی تاکید کرد: علوم پزشکی در ایران چه گذشته و حال قابل اعتماد و پذیرش تووسط کشورهای همچوار و بین المللی بوده و ما با علمی بنام توریست درمانی سر و کار داریم که کشورهای دیگر را به ایران فرا می خواند.

وی همچنین گفت: روز پزشک در کشورهای دیگر دنیا هم بر اساس تاریخ خود و روز دانشمندان بزرگ نام گذاری شده است.

انتهای پیام / کد خبر24272

مطالب مرتبط

  1. نقطه عطف ْ ْْ ْ

    بسیار لذت بردم از حرف های بسیار پخته این پزشک عزیز و گرامی و خوش برخورد….
    دوستانی که قبلا بیمار دکتر فرزین بودن میتونن معنی حرف منو متوجه بشن.ایشون بسیار خوش برخورد ، صبور ، و بسیار اگاه هستن. به جرات میتونم بگم علم ایشون در حد یک پزشک متخصص و حتی بیشتر است.اخلاق و انسانیت و متانت ایشون بسیار ستودنیست…. امیدوارم ایشون و همه پزشکا و همه انسانهایی که دست بنده های خدارو میگیرن به همه ارزوهای خودشون برسن. اجرشون با خدا

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار