پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

بازسازی چاه قنات دوطبقه اردستان آغاز شد

فرماندار اردستان اعلام کرد: با یک انسجام همگانی که مصوب شد و تعدادی از ارگان های متولی کمک کردند مقرر شد تا کار بازسازی و مرمت این چاه از فردا با مسئولیت شهرداری اردستان آغاز شود.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور عصر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری اظهار کرد: با توجه به فرو نشست یکی از چاه های مرتبط با قنات دو طبقه اردستان باید از یک بحران جلوگیری کنیم.

فرماندار اردستان گفت: همه اداره ها و ارگانهای شهرستان با یک تفکر و کمک برای تقابل با این تهدید نقش خود را نشان دهند.

وی افزود: قنات دو طبقه اردستان که توسط یونسکو در ثبت آثار جهانی قرار گرفته از سال ۹۲ در زمره ثبت جهانی قرار گرفته بود.

غیور با بیان اینکه ۱۶ رشته قنات در زیر شهر اردستان جریان دارد، تصریح کرد: امکانات لازم در زمان بحران ضروری است  که میراث فرهنگی تعدادی دستگاه از استان درخواست کرده که مورد موافقت قرار گرفته شد.

فرماندار اردستان با توجه به تهدیدی که قنوات دارد از کمیته پیگیری و مدیریت بحران خواست تا نسبت به نقشه برداری از قنوات و مشخص کردن حرائم آن و ایجاد  دفتر پایگاه قنوات هشدار داد.

وی با اشاره به مشکل به وجود آمده در یکی از چاه های اردستان یادآوری کرد: نقشه طرح جامع قنوات نیاز شهرستان است تا محل های دسترسی، طول مسیر و دیگر زوایای آن بررسی شود.

غیور افزود: تاکید می کنم که این موضوع یک مسئله و دغدغه در حال حاضر بوده که باید خود را نسبت به این موضوع آگاه کرده تا دامنه آن وسیع تر نشده است.

فرماندار اردستان اعلام کرد: با یک انسجام همگانی که مصوب شد و تعدادی از ارگان های متولی کمک کردند مقرر شد تا کار بازسازی و مرمت این چاه از فردا  با مسئولیت شهرداری اردستان آغاز شود.

انتهای پیام / کد خبر24565

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار