سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

تزلزل در خانواده ها از اهداف دشمن است

امام جمعه اردستان با اشاره به اینکه خانواده خوب خانواده ای است که با ثبات و با دوام باشد تاکید کرد: بخشی از کارهایی که دشمن انجام می دهد ایجاد تزلزل در جامعه کوچک خانواده است.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری به مناسبت ۲۵ شهریور روز خانواده و تکریم بازنشستگان در گفت و گویی اظهار کرد: روز نزول سوره «هل اتی» موجب شده تا از یک خانواده ارزشی صحبت شود و امروز هم به این دلیل نامگذاری شده است.

امام جمعه اردستان گفت: خانواده در فرهنگ قرآن و دین یک جایگاه ویژه ای دارد و طبق احادیث و روایات، خانواده خوب بهشت است.

وی افزود: اگر خانواد ای خوب و با ارزشی باشد بهشت است و مرد و زن و  فرزندان آن اگر با صفا باشند در واقع در بهشت زندگی می کنند ولی اگر اهل دعوا و اختلاف  باشند گویی که در جهنم زندگی می کنند.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه توجه ما باید به این باشد که  ما به خانواده ای  برسیم که پدر همچون حضرت علی(ع) و همسر همچون حضرت فاطمه و فرزندان همچون حسن و حسین و زینب باشند، تصریح کرد: اگر به این جایگاه رسیدیم بدانیم که اینگونه زندگی ارزش دارد.

امام جمعه اردستان  تاکید کرد: امروزه شاهد تنزل جایگاه خانواده در جامعه هستیم و می بینیم که در این رابطه تبلیغات سوء انجام می شود که خانواده شکل نگیرد و خانواده ها زود متلاشی شوند و آنگونه که باید فرزندان حق پدر و مادر را ادا کنند و همچنین بالعکس  آن انجام نمی شود که موجب تزلزل خانواده شده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده خوب خانواده ای است که با ثبات و با دوام باشد تاکید کرد: بخشی از کارهایی که دشمن انجام می دهد  ایجاد تزلزل در جامعه کوچک خانواده است.

حجت الاسلام دهشیری یادآوری کرد: دشمن مسائل شهوانی و نداشتن فرزند را تبلیغ می کند همانطور که حیوانهایی همچون سگ و گربه را به جای فرزند در جامعه شاهد آن هستیم که افراد نگهداری می کنند و موجب کم رنگ کردن خانواده بوده و برای آینده جامعه خطرناک است.

امام جمعه اردستان با توجه به سخنان پیامبر اسلام  که هیچ بنایی محکم تر از ازدواج در جامعه نیست  افزود: بهترین بنیاد برای جامعه که باید آن را حفظ کرده و موانعی اگر بر سر راه بوده آن را برداریم تا شاهد شکوفایی  خانواده شود همین ازدواج ها است.

وی همچنین افزود: مسائلی همچون  مهریه ها، جهزیه ها و هوسرانی ها و چشم و هم چشمی ها اختلاف به وجود می آورد و از طرفی موجب می شود که خانواده دوام نداشته باشد لذا نگاه ویژه ای  برای عوامل تقویت خانواده انجام داده و افراد را به وظایف خود آگاه کنیم.

حجت الاسلام دهشیری اجرا گذاشتن مهریه موجب می شود تا  بنیان خانواده از بین برود و هر گز شاهد آرامش در زندگی نمی توان بود لذا آرامش فقط در پرتو اخلاق و برخورد خوب است و اگر توجه شود خانواده محکم و مستحکمی دست پیدا می کنیم.

وی در خصوص تکریم بازنشستگان افزود: بازنشستگان یک عمر  تا توان داشته اند برای جامعه کار کرده اند لذا بعد از بازنشستگی  می طلبد که مورد تکریم مردم، دولت و مسئولان قرار گرفته و از تجربیات و علم آنها برای پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه جامعه باید بازنشستگان را تکریم کند که احساس پوچی نکنند، تصریح کرد: تشکیل کانون و نقل اتفاق ها و تجربیات آنها و پیگیری حقوق آنها موجب می شود تا بازنشسته احساس کوچکی نکنند.

انتهای پیام / کد خبر24882

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار