سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
کارشناس مسائل مذهبی:

ماه محرم یک واقعه حقیقی است که در دنیای ما تجلی پیدا می کند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: فرصت ماه محرم یک فرصت استثنایی است که هر سال تکرار می شود و تکرار این فضاها یک قرارداد نیست بلکه آن واقعه حقیقی و یک تجلی است که در دنیای ما ایجاد می شود.

به گزارش صبح اردستان، آیت اله سید مهدی میرباقری شامگاه پنجشنبه در خیمه سبز حسینی زواره اظهار کرد: کار حر آنقدر با عظمت بوده که نمی توان برای آن مقدار تعیین کرد.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: زمانی که دشمن به خیمه های ابا عبدالله حمله ور شد عده ای مانع شدند و به شهادت رسیدند که اینها هم توانستند جزو رستگاران شوند.

وی افزود: عده ای هم برای کمک به امام حسین«ع» به سوی میدان نبرد حرکت کردند اما لحظه ای رسیدند که کار تمام شده بود و امام حسین با یارانش به شهادت رسیده بودند که این دسته نتوانستند جزو رستگاران شوند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ماه محرم که شروع می شود گویی امام حسین شما را دعوت می کند و بوی این دعوت باید به مشام شما بخورد، یعنی احساس کنیم که ماه محرم رسیده که اگر غیر از این شد متاعی قسمتمان نمی شود.

آیت اله میرباقری همچنین تصریح کرد: فرصت ماه محرم یک فرصت استثنایی است که هر سال تکرار می شود و تکرار این فضاها یک قرارداد نیست بلکه آن واقعه حقیقی و یک تجلی است که در دنیای ما ایجاد می شود.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به  استفاده از فرصت ماه محرم افزود: محرم فرصت زهیر شدن و حر شدن است  برای اهلش؛ که البته مقدماتی هم دارد.

وی تاکید کرد: آمادگی برای یاری امام کار ساده ای نبود زیرا فرد دیگر نباید نگران نماز قضا و زن و فرزندش باشد؛ فرد باید از هستی خودش عبور کرده باشد.

آیت اله میرباقری همچنین در مورد ۳۱۳ نفر اصحاب امام زمان«ع» هم گفت: آنقدر آماده هستند که وقتی ندای حضرت شنیده می شود کنار کعبه هستند و البته قدرت این کار را هم داشته و بعضی ها در ابر سیر می کنند و خودشان را در دم به امام می رسانند.

انتهای پیام / کد خبر25350

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار