پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

از کمبود میوه در بازار خبری نیست

کمتر از دو هفته به بلند ترین شب سال مانده و با تمهیدات اندیشیده شده قرار است امسال هیچ کدام از شهروندان اصفهانی با گرانی و کمبود میوه شب یلدا روبرو نشوند.

bazarmiveesfahan920919

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از صاحب نیوز، رییس مجمع امور صنفی اصفهان نیز با تاکید بر د کمبود برخی میوه ها در شهرهای مختلف گفت :میوه هایی مانند انار و هندوانه که چندان به صورت مطلوب عرضه نمی شد با تلاش های صورت گرفته وارد بازار شده در بازار شب یلدا هیچ کمبودی به چشم نمی خورد و به اندازه تقاضای شهروندان میوه توزیع می شود.

عرضه و تقاضا در بازار میوه برابر است

وی اضافه کرد: میزان میوه موجود در بازار بسیار مناسب است و جلسات هفتگی برای انجام نظارت صحیح بر توزیع میوه انجام می شود که باعث شده گرانی میوه در اصفهان وجود نداشته باشد.

عباسعلی بصیرت ادامه داد: ۲۰ بازرس از سوی اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار در سطح بازار بر قیت ها و نحوه عرضه نظارت دارند و علاوه بر آن از سوی ارگان های مختلف مانند اماکن ،استانداری و شهرداری بازرسان به صورت پایلوت در مراکز فروش و عرضه حاضر می شوند تا از تخلف احتمالی در این ایام جلوگیری شود.

به گفته وی ،اصفهان به خاطر پیش بینی های صورت گرفته از ماه های گذشته برای کنترل قیمت میوه جلسات متعددی را برگزار کرده و همین امر باعث شده در زمان هایی که تقاضا اوج می گیرد اصفهان نسبت به دیگر شهرها وضعیت بهتری را تجربه کند و شهروندان در رابطه با کمبود و گرانی میوه دغدغه ای نداشته باشند.

پای گرانی به میوه شب یلدا نمی رسد

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه درطول سال نظارت بر روی اقلام عرضه شده در بازارهای روز وجود دارد اما در زمان هایی مانند شب یلداو عید نوروز این نظارت ها قوی تر انجام می شود افزود:در میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری قیمت ها کنترل شده و کمبودی در رابطه با میوه های مورد نیاز شهروندان در شب یلدا وجود ندارد.

سید رضا حکیم فعال با اشاره به اینکه در حال حاضر می توان به شهروندان اطمینان داد که همه اقلام مورد نیاز و پر مصرف درمیدان و بازارها تهیه شده است اما لازم است شهروندان مدتی پیش از نزدیک شدن به شب یلدا خرید های خود را انجام دهند تا با گرانی ناگهانی میوه روبرو نشویم.

وی با تاکید بر اینکه ۱۳ بازار روز کوثر آجیل و میوه هایی چون انار هندوانه ،کیوی ،که پر مصرف ترین مواد در این مدت است را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و سعی بر این بوده تا با تمهدات اندیشیده شده پای گرانی به بازار میوه و آجیل باز نشود.

وی در توضیح اینکه نظارت ها در این موقع از سال ه با انبوه متقاضی مواجه است چگونه است یادآور شد:هر روز ناظران بر میدان میوه و تره بار شهرداری نظارت می کنند و علاوه بر سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری از سوی مرکز بهداشت،سازمان بازرگانی ناظرین حضور پیدا می کنند و به تخلفات رسیدگی می شود اما در این میان مهترین بازوی کمکی مدیران شهروندان هستند.

انتهای پیام / کد خبر2597

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار