شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرجهادکشاورزی اردستان:

برداشت«آفتابگردان آجیلی» در اردستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: با توجه به وجود مزارع زیادی آفتابگردان در سطح منطقه اردستان برداشت آفتابگردان آجیلی از مزارع شهرستان آغاز شده است.

به گزارش صبح اردستان، علی اکبر صالح در گفت و گویی اظهار کرد: سطح زیرکشت آفتابگردان آجیلی در اردستان به  ۵۰ هکتار می رسد.

وی افزود: بیشترین کشت آفتابگردان آجیلی در دهستان ریگستان از بخش زواره و دهستان گرمسیر در بخش مرکزی اردستان کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: با توجه به وجود مزارع زیادی آفتابگردان در سطح منطقه اردستان برداشت آفتابگردان آجیلی از مزارع شهرستان آغاز شده است.

صالح با بیان اینکه عملکرد متوسط این محصول در شهرستان به بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم در هکتار می رسد، تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۵۰ تن آفتابگردان آجیلی برداشت شود.

وی تاکید کرد: ارقامی که در این شهرستان کشت میشود عبارتند از ارقام میله ای، بادامی، پسته ای و دور سفید که به استانهای همجوار استان اصفهان صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان همچنین اعلام کرد: عملیات مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در شهرستان اردستان انجام شده است.

صالح خاطرنشان کرد: این عملیات در سطحی معادل۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان علیه موش صحرایی، موش ورامین و خرگوش موش اجرایی شده است.

وی با اشاره به مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی افزود: این طرح با در اختیار قرار دادن طعمه مسموم به بهره برداران انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: این جوندگان مضر موجب خسارات به محصولات کشاورزی، انباری و غیره و موجب خسارتی به جوامع انسانی از طریق انتقال بیماری های گوناگون و بخشهای صنعت همچون ایجاد آتش سوزی و غیره می شوند.

انتهای پیام / کد خبر26179

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار