شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقش گردشگری به عنوان صادرات نامرئی برای همگان روشن است

مشاور کمیسیون گردشگری اصفهان گفت:امروزه نقش گردشگری به عنوان صادرات نامرئی، صنعت سبز، حافظ محیط زیست، حامی فقرا و جامعه محلی برای همگان آشکار است.

gardeshgariiran920921

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، رشیدی در نشست روسای اتاق های بازرگانی منطقه چهار کشور افزود: گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا و اشتغالزا در راستای کاهش فقر و توزیع متوازن درآمدها و زیرساختها نقش خود را به خوبی مطرح کرده است.

وی اظهار کرد: گردشگری به عنوان ابزار دیپلماسی فرهنگی شرایط قابل توجهی را برای کسب رقابت با صنایع دیگر از جمله نفت و خودروسازی هموار کرده است.

رشیدی گفت:بر اساس اطلاعات آماری سال ۱۳۹۰ کشور، استان های منطقه چهار یعنی اصفهان، یزد، فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۶ درصد کل جمعیت کشور و ۲۱ درصد از کل مساحت ایران را شامل می شود.

وی افزود : از حدود سه هزار و ۵۰ اقامتگاه رسمی کشور ۵۲۴ اقامتگاه شامل هتل، هتل آپارتمان و میهمانپذیر حدود ۱۸ درصد و از تعداد حدود دو هزار دفتر خدمات گردشگری تعداد ۳۶۳ دفترخدمات مسافرتی یعنی بالغ بر ۱۹ درصد در این منطقه واقع شده است.

به گفته وی، این آمار بیانگر اهمیت این منطقه در توسعه گردشگری کشور است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز مهمترین مشترکات این پنج استان را حضور در فلات مرکزی ایران و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت بین المللی و مرکز کشور دانست و گفت:یکی از موضوعات مشترک که در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد صنعت گردشگری است .

«خسرو کسائیان» اظهار کرد: همکاری و هماهنگی بین اتاقهای منطقه چهار می تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را برای استان های مذکور فراهم سازد.

وی صنعت گردشگری را شامل بخش های سلامت،طبیعی، زیارتی، سیاحتی ، ورزشی ،فرهنگی و تاریخی دانست و گفت: استان های عضو منطقه چهار دارای ظرفیت ها و توانمندی های گسترده در این زمینه ها هستند.

رییس اتاق اصفهان خواهان تدوین آیین نامه ای برای تعیین وظیفه هر بخش استان ها شد و افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند در تدوین این آیین نامه نقش موثری داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی شهرکرد نیز گفت: با وجودی که سرمایه گذاران خواهان فعالیت در بخش گردشگری هستند اما مجوزها به سختی صادر می شود.

سیدمحمدرضا سیدنبوی افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری لازمه تقویت گردشگری است.

وی درباره مشکلات آب زاینده رود نیز اظهار کرد: مشکلات آبی بین استان های چهار محال بختیاری ،اصفهان و خوزستان با تعامل و درایت قابل حل است.

وی از نبود زیرساخت های گردشگری در استان چهار محال و بختیاری خبر داد و افزود: در فصل بهار و تابستان بخشی از مردم خوزستان برای فرار از گرما به این استان سفر می کنند ولی امکانات گردشگری برای آنان به اندازه کافی وجود ندارد.

انتهای پیام / کد خبر2670

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار