جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

جامعه برای تحکیم بخشی به اعتقادات دانشجویان تلاش کند

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: جامعه اگر قرار است روزهای بهتری را ببیند باید با سرمایه گذاری بر روی دانشجویان و تحکیم بخشی به اعتقادات آنها در خود باوری آنها تلاش ویژه ای انجام دهد.

به گزارش صبح اردستان، محمد ابراهیم ایرج پوربه مناسبت روز دانشجو در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: تاریخچه ۱۶ آذر بر می گردد به سال ۱۳۳۲ که در واقع بعد از کودتایی که آمریکا انجام داد و دولت مردمی مصدق را براندازی کرد و نیکسون خواست به تهران سفر کند و رابطه ایران و بریتانیا را مجدد بازسازی کند و از همان  زمان این استکبار ستیزی و ایستادگی در مقابل استعمار توسط جوانان بوده است.

وی افزود: دانشجویان تهران در مقابل این اقدام قد علم کرده و دولت آنوقت هم با دانشجویان مقابله کردند که سه نفر از دانشجویان شهید شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: از آن تاریخ  این حرکت به عنوان یک  سمبل و نماد در ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامیده شد و نشان می دهد سابقه کهن استکبار ستیزی در جوانان ایران همیشه وجود داشته و این استکبار ستیزی هر روز بروز  و ظهور پیدا می کند.

ایرج پور با بیان اینکه پنجشنبه ها در دانشگاه پیام نور کلاس برگزار نمی شود، تصریح کرد: طبق سنوات قبل  و با اهمیتی که برای این روز قائل هستیم دو روز زوتر جشن۱۶ آذر را برگزار کردیم و با سخنرانی و برنامه هایی دانشجویان از آن استفاده کردند.

وی تاکید کرد: تشکل های دانشجویی همچون بسیج و تشکل های فرهنگی در این جشن نقش ویژه ای داشته و دارند و همه برادران و خواهران دانشجو شرکت می کنند.

رئیس دانشاه پیام نور اردستان خاطرنشان کرد: تاریخ ایران را که ورق می زنیم شاهد هستیم که چشم طمع به کشور ایران زیاد بوده و با توجه به موقعیت خوب و وجود منابع مختلفی که در این سرزمین وجود داشته دشمنان همیشه به آن دست اندازی کرده اند.

ایرج پور همچنین  افزود: دوران طلایی  مردم ایران که توانسته ایم روبروی چپاول گر استقامت کنیم دفاع هشت ساله بوده که با قدرت پیروز شدیم.

وی با اشاره به هجمه های امروز تاکید کرد: بهترین راه در این زمان این است که دانشجویان با بصیرت در زمینه علمی، فرهنگی موجب افتخار و بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: بزرگترین کاری که ما انجام دادیم برای دانشجویان همین برنامه جشنی بوده که بعضی از دانشگاهها انجام نمی دهند اما ما  این را حتما برگزار کرده و دانشجویان برتر را در آن روز معرفی می کنیم تا انگیزه ای شود برای دانشجویان در مباحث فرهنگی و علمی که موجب افتخار کشور است.

ایرج پور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور اردستان هیچگاه در روز ۱۶ آذر در جشنهای خود حاشیه ای را نداشته و به این دلیلی که دانشجویانی هستند که از سطح فرهنگی بالا و اعتقادات مذهبی خوب برخوردار هستند  در این خصوص مشکلی را نداریم.

وی تصریح کرد: جامعه اگر قرار است روزهای بهتری را ببیند باید با سرمایه گذاری بر روی دانشجویان و تحکیم بخشی به اعتقادات آنها در خود باوری آنها تلاش ویژه ای انجام دهد.

دانشگاه پیام نوراردستان ۲۰۰نفر دانشجوی پسر و ۴۵۰نفر دانشجوی دختر دارد و در حوزه علوم انسانی همچون حقوق، حسابداری، انواع رشته های مدیریت بازرگانی، جهانگردی، علوم تربیتی، زیست شناسی، جغرافیا و دو رشته هم در مقطع کارشناسی ارشد فعالیت دارد.

انتهای پیام / کد خبر26774

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار