پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه پیام نور اردستان:

پژوهش نتوانسته با صنعت و اقتصاد ارتباط برقرار کند

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: علم و دانش وقتی که با هم آموخته می شود نتیجه آن را در پژوهش باید دید که در ایران پژوهش فعال است اما ضعف آن این بوده که با اقتصاد و صنعت ارتباط چندانی برقرار نشده است.

به گزارش صبح اردستان، محمد ابراهیم ایرج پور به مناسبت ۲۵ آذر روز پژوهش در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، اساسی ترین نیاز برای دست یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی است.

وی افزود: ۲۵ آذرماه، روز پژوهش نام‌گذاری شده است تا بدین مناسبت ضمن توجه بیشتر به امر تحقیق و پژوهش، فرصتی برای تجلیل از فعالیت‌های پژوهشی برتر فراهم شود.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان گفت: پژوهش در واقع جستجو برای پیدا کردن مجهولات در زمینه های مختلف علمی در دانشگاهها است.

ایرج پور با بیان اینکه پژوهش بیشتر در دانشگاهها صورت اتفاق می افتد، تصریح کرد: دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه  به اندوخته های علمی خود می افزاید و در آخر هم باید پایان نامه ارائه دهند.

وی تاکید کرد: میزان پژوهش در دانشگاهها بای به درجه ای برسد که مشکلاتی را که دانشجو و داشنشگاه با آن دست به گریبان هستند و در پژوهش مشخص می شود بتوانیم آن را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان خاطرنشان کرد: علم و دانش وقتی که با هم آموخته می شود نتیجه آن را در پژوهش باید دید که در ایران پژوهش فعال است اما ضعف آن این بوده که با اقتصاد و صنعت ارتباط چندانی برقرار نشده است.

ایرج پور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور اردستان در سه سال گذشته در حوزه پژوهش جزء ده دانشگاه برتر کشور بوده که توانسته رتبه نهم این مجموعه را کسب کند.

وی همچنین اشاره کرد: وجه تسمیه پژوهش این است  که در سال۷۹ برای بزرگداشتن پژوهش این روز را انتخاب کرده و هفته ای که در آن قرار داریم را هفته پژوهش نامگذاری کرده اند.

رئیس دانشگاه پیام نور اردستان همچنین یادآوری کرد: پژوهشگران خوبی در اردستان وجود دارد که در موضوع ادب و تاریخ آن کتابهای مختلفی را نوشته اند.

انتهای پیام / کد خبر26894

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار