پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان:

صدور۱۵۰پروانه مشاغل خانگی در اردستان

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت:تا کنون ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در این حوزه صادر شده و رشته هایی همچون سبد بافی، سنگ تراشی، مس گری و بافت پارچه های کرباسی در شهرستان رواج پیدا کرده است.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا صدوقی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: به منظورحمایت و گسترش فعالیت های کارگاه های صنایع دستی، بر اساس طرح پشتیبان و مستقل مشاغل خانگی در سال جاری به شش کارگاه صنایع دستی، مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات حمایتی به رشته هایی همچون چرم دوزی، خراطی، میناکاری، نقاشی زیر لعابی و چرم دوزی پرداخت شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ۱۲ رشته صنایع دستی در شهرستان اردستان فعالیت دارند و بیش از ۲۸۵ هنرمند در این حوزه مشغول هستند که نشان از جایگاه این صنعت در بین مردم اردستان دارد.

صدوقی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود هفت کارگاه صنایع دستی در بخش تولید فعالیت دارند، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان تا کنون برای هنرمندانی که در این کارگاه ها فعالیت می کنند پروانه تولید کارگاهی، کارت و پروانه فعالیت انفرادی صادر کرده است.

وی تاکید کرد: میراث فرهنگی اردستان تا کنون ۱۵۰ پروانه مشاغل خانگی در این حوزه را صادر کرده و رشته هایی همچون سبد بافی، سنگ تراشی، مس گری و بافت پارچه های کرباسی در شهرستان رواج پیدا کرده که به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی قصد احیای رشته های فراموش شده صنایع دستی شهرستان همچون سنگ تراشی که قدمتی دو هزار ساله داشته را دارد.

انتهای پیام / کد خبر27287

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار