جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیرآموزش و پرورش اردستان:

جشن دختران آسمانی در اردستان برگزار می شود

مدیراداره آموزش و پرورش اردستان گفت: جشن تکلیف دختران آسمانی در بهمن ماه سال جاری در اردستان برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، عیسی شفیعی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: جشن تکلیف در بهمن ماه سال جاری و با حضور بیش از ۱۶۰ نفر دانش‌آموزان دختر کلاس سوم ابتدایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در جلسه ستاد برگزاری جشن دختران آسمانی طرح‌های مختلف بررسی و به مدیران مدارس مهلت داده شد که با جلسه‌ای که با اولیا دانش آموزان برگزار می‌کنند نسبت به مکان و نحوه برگزاری با خانواده‌ها به توافق برسند.

مدیراداره آموزش و پرورش اردستان گفت: دانش‌آموزان باید بدانند این ما هستیم که همیشه محتاج خداوند بوده و در مقابل نعمت‌های فراوانی که به ما عطا کرده است باید سر تعظیم فرود آوریم.

شفیعی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از دوران کودکی با آداب بندگی آشنا شوند، تصریح کرد: دانش آموزان با ورود به سن قانونی و شرعی باید بتوانند به منظور اطاعت از خداوند متعال و عمل به دستورات دین اسلام گام بردارند.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف به منظور الگوپذیری فرزندان از زندگی ائمه است و باید در شکل‌گیری شخصیت فرزندان مؤثر بوده و دانش‌آموزان باید نماز اول وقت و حفظ حجاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و هرگز چیزی را مقدم بر نماز ندانند.

شفیعی خاطرنشان کرد: جشن تکلیف توصیه اکثر علما و بزرگان دین مبین اسلام بوده و یکی از خاطره ‌انگیزترین دوران یک فرد جشن تکلیف است.

مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان با توجه به اعتراض برخی از خانواده ها در خصوص هزینه جشن تکلیف افزود: موضوع دریافت هزینه برای برگزاری این جشن بر اساس ابلاغیه ها بوده و قرار نیست مدیران مدارس بخواهند با برگزاری چنین جشن‌هایی سبب شوند خانواده‌ها نسبت به این موضوع گلایه‌مند شوند.

وی همچنین تصریح کرد: مدیران مدارس موظف هستند خانواده‌ها را نسبت به هزینه برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان توجیه کرده و با مدارسی که به بهانه جشن تکلیف بخواهند هزینه‌هایی اضافی را به اولیا تحمیل کنند، برخورد می‌شود.

انتهای پیام / کد خبر27341

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار