پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
عدم نظارت بر تاکسیرانی اردستان/

مردم مطالبه گری کنند تاکسیرانی برخورد می کند

مسئول تاکسیرانی اردستان در این خصوص گفت: تاکسیرانی فقط بر حضور تاکسی ها در مسیر نظارت دارد و تا زمانی که از طرف مردم اعتراضی نسبت به موضوعات مختلف نداشته باشیم نمی توانیم برخوردی کنیم.

به گزارش صبح اردستان، با افزایش نیازهای جامعه، حمل و نقل به بخش جدایی ناپذیر زندگی شهروندان تبدیل شد و همه به تناسب نیاز خود از این بخش بهره می برند، اما در روزهای اخیر موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در اردستان یکی از مشکلات اساسی مردم شده است.

طبق نرخ جدید تاکسیرانی و شورای شهر اردستان، کرایه تاکسی ها بین ۳۰ الی ۵۰ درصد افزایش یافته که این میزان افزایش بالاتر از نرخ تورم سالانه است، البته این افزایش در حالی اعلام شد که از تابستان سال گذشته نرخ برخی از مسیرهای تاکسی ها به صورت خودجوش توسط رانندگان افزایش پیدا کرده و شاهد گران شدن سوخت هم نبوده ایم.

یکی از شهروندان اردستانی در این خصوص گفت: تامین حمل و نقل درون شهری ارزان و راحت از سوی دولت و شهرداری حق طبیعی همه شهروندان است، دلیل این افزایش ها چیست؟ ما باید به عنوان شهروندان دلیل این افزایش را بدانیم.

شهروند دیگری معتقد است: این افزایش قیمت ها اصلا قابل توجیه نیست، ما هنوز از تاکسیرانی خدمات دهی بهتری دریافت نکردیم. ابتدا باید خدمات را افزایش دهند بعد قیمت ها به یکباره افزایش پیدا کند.

مردم مطالبه گری کنند تا تاکسیرانی برخورد کند

مسئول تاکسیرانی اردستان در این خصوص گفت: تاکسیرانی فقط بر حضور تاکسی ها در مسیر نظارت دارد و تا زمانی که از طرف مردم اعتراضی نسبت به موضوعات مختلف نداشته باشیم نمی توانیم برخوردی کنیم.

مهدی گنجی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه اعتراضی از سوی مردم مبنی بر افزایش قیمت به صورت کتبی به ما اعلام نشده است، افزود: افزایش قیمت کرایه های تاکسی با تصویب شورای شهر و شورای ترافیک شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهر اردستان بیش از ۶۴ تاکسی فعالیت دارند، تاکید کرد: تاکسیرانی بصورت کلی نمی تواند نظارت فردی بر تک تک تاکسی های سطح شهر داشته باشد و باید مردم مطالبه گری کنند تا تاکسیرانی با افراد متخلف برخورد کند.

مسئول تاکسیرانی اردستان با بیان اینکه متاسفانه در شهرهایی مانند اردستان مطالبه گری مردم خیلی ضعیف است، تاکید کرد: مجموعه شهرداری و تاکسیرانی آمادگی لازم را دارند تا با متخلفینی که در خدمات دهی به مردم کوتاهی می کند برخورد قانونی کند.

قیمت های قبل تاکسی دارها قانونی شد

هم چنین شهردار اردستان گفت: قیمتی که در حال حاضر به تصویب شورای شهر، شهرداری و تاکسیرانی رسیده قیمتی است که عملا از ابتدای سال تاکسی ها از مردم می گرفتند و با تصویب آن مجموعه شهرداری این قیمت ها را قانونی کرد.

محسن حیدری با بیان اینکه شهرداری موظف بود که قیمتی مصوب و قانونی را به مجموعه تاکسیرانی بدهد، افزود: آنچه امروز شهرداری انجام داده قانونی کردن قیمت هایی بوده است که چندین ماه هیچ نظارتی بر آنها نشده است.

وی اضافه کرد: قیمت مصوب شهرداری برای تاکسی ها تا پایان سال بر قوت خود باقی می ماند، مگر آنکه اتفاق خاصی در کشور رخ دهد. افزایش قیمت فقط به دلیل سوء استفاده از عدم نرخ مصوب بوده است.

شهردار اردستان در جواب سوالی منبی بر اینکه رانندگان تاکسی حدود یک سال مبالغی اضافی از مردم دریافت می کردند و این خلاف قوانین و مقررات است، افزود: در واقع مردم پولی را می دادند که مصوب شهرداری و تاکسیرانی نبوده است و این کم کاری و عدم نظارت شهرداری و تاکسیرانی در دوره چهارم مجموعه شهرداری بوده است.

نظارت ها بر تاکسی داران کم بوده است

فرماندار اردستان با  بیان اینکه در دو سال گذشته افزایش قیمتی در تاکسیرانی نداشته ایم، گفت: اگر در دو سال گذشته افزایش قیمت داشتیم کرایه تاکسی ها همین قیمتی بود که در حال حاضر مصوب شده است.

علیرضا غیور با بیان اینکه قیمت گذاری کرایه تاکسی ها جزء وظایف شوراهای اسلامی است، افزود: با پیشنهاد شورای شهر مبنی بر افزایش قیمت نرخ کرایه تاکسی ها، موافقت شد، اما شهرداری و تاکسیرانی موظف شدند خدمات دهی بهتر و افزایش کورس های سطح شهر را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص افزایش خودسرانه قیمت تاکسی توسط رانندگان تا پیش از این تصویب گفت: افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان  کم کاری و کوتاهی در نظارت تاکسیرانی و شهرداری بوده است.

انتهای پیام / کد خبر27368

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار