پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره بهزیستی اردستان:

هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان است

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان بوده و تنبلی چشم یکی از علل شایع کم ‌بینایی و نابینایی است.

به گزارش صبح اردستان، محمد علی مطلب زاده در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم توسط اداره بهزیستی شهرستان اردستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این اداره توانسته تا کنون بیش از یک هزار کودک در منطقه شهری و ۶۰۰ کودک در روستاهای شهرستان را با دستگاه بینایی‌سنج مورد معاینه قرار دهد.

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: پس از بینایی‌سنجی این کودکان، تعداد ۲۰۲ مورد افراد مشکوک تشخیص داده شده که برای بررسی بیشتر به متخصصان چشم پزشکی ارجاع داده شدند.

مطلب زاده با بیان اینکه اجرای این طرح موجب جلوگیری از بروز نابینایی و کم بینایی در کودکان و کاهش معلولیت در جامعه می شود، تصریح کرد: با جرای این طرح هزینه های ناشی از بروز معلولیت نابینایی و هزینه های درمان با توجه به تشخیص به موقع کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم را ارتقاء سطح سلامت بینایی کودکان دانست و افزود: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم ‌بینایی و نابینایی و یک ‌چشمی یا گاهی دو چشمی است که اگر به‌ موقع تشخصی داده شود، در بسیاری از موارد قابل ‌پیشگیری است.

رییس اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان کرد: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر شش‌ سالگی بوده و این طرح از اول آبان ‌ماه تا پایان سال تحصیلی در مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مراکز بهداشت مناطق شهری و روستایی اجرا می‌شود.

مطلب زاده همچنین تصریح کرد: درمان قطعی تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال امکان پذیر است، اما در صورت عدم تشخیص، کودکان مبتلا به «آمبلیوپی» در سنین بالاتر بدون شک دچار معلولیت بینایی (کم بینایی یا نابینایی مطلق) خواهند شد.

انتهای پیام / کد خبر27437

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار