جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان:

اردستان رتبه برتر گوشت سفید در استان اصفهان است

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، گفت: اردستان در تولید گوشت سفید و طیور صنعتی همچنان رتبه برتر استان اصفهان را در اختیار دارد.

به گزارش صبح اردستان، پیش از ظهر امروز میثم استکی در نشست خبری در محل شبکه دامپزشکی اردستان اظهار کرد: ساخت سه کارخانه مکمل خوراک دام با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده در اردستان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با توجه به هشدارهای مکرر از سوی دامپزشکی، هنوز شاهد هستیم که تعدادی پرونده کشتارهای غیر مجاز مربوط به کشتار در دامداریها و منازل توسط مراجع قضائی پیگری می شود.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: با توجه به تغییر و تحولی که در مدیریت کشتارگاه دام اردستان انجام شده شاهد اصلاح سبتیک، خرید شوکر و بالا بر در سیستم آن بوده ایم.

استکی با بیان اینکه اتاق پیش سرد یکی از نیازهای اساسی کشتارگاههای دام است، تصریح کرد: به همین منظور با تعاملی که با شهرداران سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده اتاق پیش سرد با هزینه اولیه ۸۰۰ میلیون ریال در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: بیماریهایی که دامپزشکی با آن سر و کار دارد متعدد بوده که یکی از آنها بیماری تب کنگو است که با پیگیریها و پیشگیریها رشد آن در اردستان منفی بوده است.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در موضوع گوشت سفید و طیور صنعتی اردستان همچنان رتبه برتر استان اصفهان را در اختیار دارد.

استکی تصریح کرد: اردستان توانسته با پیشگیری و مراقبت و نظارتهای متعدد در یکسال گذشته از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رشد ان را در شهرستان منفی کند.

انتهای پیام / کد خبر27469

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار