جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان:

دفن ۵۰ تن زباله بصورت روزانه در اردستان/ لزوم توجه به دفن زباله روستاهای اردستان

رئیس حفاظت محیط زیست اردستان، گفت: با توجه به دفن روزانه ۵۰ تن زباله در اردستان یکی از مشکلات که تاکنون وجود دارد دفن غیر اصولی زباله های روستایی است.

به گزارش صبح اردستان، حسین شواخی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره محیط زیست اظهار کرد: ۱۳ پرونده در در خصوص دستگیری متخلفان انجام شده که در این رابطه تعداد ۲۳ نفردستگیر شده اند.

وی افزود: تعداد هفت شکار غیر مجاز و شش شروع به شکار دستگیر و یک موتور سیکلت و ۱۷ قبضه اسلحه در این ارتباط توقیف شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان، گفت: طرح محیط ‌یار در مدارس بمنظور آموزش و ترویج اخلاق زیست محیطی در نظام آموزشی با ۷۸۰ نفر دانش‌آموز  در ۱۳ مدرسه شهرستان اردستان انجام شده است.

شواخی  با بیان اینکه در خصوص تصرف عدوانی تعداد هشت پرونده تشکیل شده، تصریح کرد: پرونده ها به مراجع قضایی ارسال و در حال صدور رأی می باشد.

وی تاکید کرد: در خصوص پسماند شهرستان تا کنون تعداد سه چلسه برگزار شده که دارای ۱۷ مصوبه بوده و ۷۰ درصد از مصوبات آن اجرایی و ۳۰ درصد باثی مانده در کارگروه استان بررسی می شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: پایش صنایع در ۱۰ ماه گذشته ۴۴۳ مورد بوده که ۱۱۸ مورد نیز استعلامها نیز انجام شده است.

شواخی تصریح کرد: تعداد ۱۰ مورد اخطار به واحدهایی که موجب آلودگی هوا هستند انجام شده و در حال حاضر صنایع آلایند ه ای در شهرستان وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: با پیگیری هایی که انجام شده پایش آنلاین نیروگاه سیکل ترکیبی زواره انجام شده و در دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان اعلام کرد: سرشماری از حیات وحش در آذرماه انجام شده که ۲۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

شواخی همچنین با توجه به دفن روزانه ۵۰ تن زباله در اردستان اعلام کرد:یکی از مشکلات شهرستان اردستان تاکنون دفن زباله روستاها  بوده که  محل مشخص  و بهداشتی نداشته و به صورت غیر اصولی دفن می شود.

انتهای پیام / کد خبر27572

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار