پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان

ایجاد چهار پست ثابت و سیار بازرسی قرنطینه دامی در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، گفت: با توجه به مصوبات شورای مدیریت بحران شهرستان و نقش مهم حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام چهار پست ثابت و سیار بازرسی قرنطینه دامی راه اندازی شد.

به گزارش صبح اردستان، میثم استکی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: چهار پست ثابت و سیار بازرسی و قرنطینه در شهرستان اردستان راه اندازی شده است.

وی افزود: دو مورد پست قرنطینه ثابت روبه روی پلیس راه اردستان به کاشان و دیگری در روستای موغار از ورودی نطنز و دو پست سیار نیز در سطح شهرستان فعالیت دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: با توجه به مصوبات شورای مدیریت بحران شهرستان و نقش مهم حمل‌ و نقل غیرمجاز در انتقال و اشاعه بیماری‌های دامی و با هدف کنترل حمل‌ و نقل دام، طیور، فرآورده‌های خام دامی و به منظور کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان این کار صورت گرفته است.

استکی با بیان اینکه  شیوع این بیماری در کشور و منطقه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به استعداد شهرستان در بخش صنعت پرورش طیور و استفاده از کود مرغی در مزارع و احتمال حمل محموله آلوده و بدون مجوز پستهای قرنطینه فعال شده اند.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این پست ها، امکان فعالیت شبانه روزی کارشناسان این شبکه با همکاری ماموران نیروی انتظامی بمنظور برخورد جدی با ورود غیر قانونی محموله های دامی به شهرستان بیش از پیش فراهم شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: کلیه محموله‌های دامی اعم از فرآورده‌های خام دامی، دام و طیور زنده برای حمل و نقل، باید دارای مجوز حمل بهداشتی قرنطینه‌ای باشند که در غیر این صورت در محل پست قرنطینه‌ای متوقف و به مراجع ذیصلاح قانونی معرفی خواهند شد.

استکی اعلام کرد: شبکه دامپزشکی اردستان بر اساس رسالت خود در حفظ و ارتقای سلامت عموم مردم و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و طیوری شهرستان با هدف جلوگیری از انتقال و سرایت بیماری ها، به خصوص بیماری های واگیر و مسری مشترک بین انسان و دام، با جدیت و پشتکار تلاش خواهد کرد.

شهرستان اردستان دارای ۱۵۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و ۱۰ واحد مرغ تخم گذار می باشد.

انتهای پیام / کد خبر27751

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار