جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان:

طرح آب رسانی به ۱۹روستای برزاوند اردستان کلنگ زنی خواهد شد

مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان، گفت: طرح آبرسانی بزرگ به منطقه برزاوند اردستان با هدف تأمین آب پایدار برای ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در ماههای آینده کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، محمد حسین قرائتی در حاشیه  مراسم بهره برداری از دو طرح آبرسانی روستایی اردستان در گفتگو با صبح اردستان اظهار کرد: آبرسانی به روستای چاه ریسه و خواصه تراش شامل احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۵۰مترمکعب و احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای خط انتقال به طول ۱۱کیلومتر بوده است.

وی افزود: دو طرح آب رسانی روستایی که از امروز مورد بهره برداری قرار گرفته باصرف اعتباری بالغ بر ۱۶میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان گفت: بخشی از این طرح با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی تامین شده که با اجرای آن ۷۵ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شده اند.

قرائتی با بیان اینکه طرح تعویض شبکه آب روستایی ظفرقند به طول هفت کیلومتر انجام شده است، تصریح کرد: تعویض ۳۲۰انشعاب مشترکان با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال انجام شده است.

وی تاکید کرد: همزمان با دهه فجر ۱۸ طرح آب رسانی در سطح روستاهای استان اصفهان با  صرف اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا روستایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی بزرگ به منطقه برزاوند اردستان با هدف تأمین آب پایدار برای ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در ماههای آینده کلنگ زنی خواهد شد.

قرائتی تصریح کرد: طرح آبرسانی سیار با توجه به استمرار خشکسالی در استان اصفهان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر برای۲۷۰ روستای استان با حجم ۶۰۰متر مکعب آب رسانی انجام می شود که نسبت به تابستان حجم آن یک سوم شده است.

تامین آب برای روستاهای شهرستان اردستان از ۵۴ حلقه چاه، چشمه ، قنات و شبکه آبرسانی اصفهان به اردستان صورت می گیرد وشبکه آبرسانی روستایی شهرستان شامل ۴۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۳۰ کیلومتر خطوط انتقال می باشد.

انتهای پیام / کد خبر27900

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار