پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
بخشدار مرکزی اردستان:

ایجاد کارگاه ساخت سازه های بتنی و اشتغال برای شش نفر در اردستان

بخشدار مرکزی اردستان، گفت: کارگاه تولید سازه های بتنی اردستان در فاز اول برای شش نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده و کارگاه مورد نظر با انواع محصولات بتنی مختلف از قبیل کانیو، کول، بلوک فرش، بلوک دیواری و سقفی، جدول توانسته نیاز روستاها را از این محصولات برطرف کند.

به گزارش صبح اردستان، مهرداد باقری عصر امروز در آئین افتتاح دو طرح شرکت تعاونی دهیاران اظهار کرد: کارگاه تولید سازه های بتنی مسلح و غیر مسلح اردستان که امروز افتتاح شده،  مربوط به شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی است.

وی افزود: کارگاه مربوطه در زمینی به متراژ سه هزار و ۵۰ متر و دارای ۱۰۰ متر فضای اداری و ۶۰۰متر باند مفید بوده که دارای انبار و سوله  است.

بخشدار مرکزی اردستان گفت: دهیاریهای اردستان با ۳۳ دهیاری در این شرکت تعاونی مشارکت داشته و با جمع آوری ۹۶۰ میلیون ریال سرمایه در گردش این کارگاه را احداث کرده اند.

باقری با بیان اینکه کارگاه تولید سازه های بتنی در فاز اول برای شش نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده، تصریح کرد: کارگاه با انواع محصولات بتنی مختلف از قبیل کانیوو، کول، بلوک فرش، بلوک دیواری و سقفی، جدول توانسته نیاز روستاها را از این محصولات برطرف کند.

وی تاکید کرد: ساخت مرحله اول کارگاه بتنی دهیاریهای اردستان دو میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال هزینه داشته که بخشداری مرکزی هم ۴۰۰میلیون ریال برای افتتاح و راه اندازی آن کمک کرده است.

بخشدار مرکزی اردستان خاطرنشان کرد: کلنگ زنی کارخانه آسفالت دهیاریهای اردستان در زمینی به مساحت یک هکتار کلنگ آن به زمین زده شده  و با هزینه ده میلیارد ریال به مدت شش ماه ساخته خواهد شد.

باقری تصریح کرد: افتتاح این دو طرح ضمن برطرف کردن مشکلات دهیاریها در زمینه نیاز به  امکانات اولیه، می تواند یک درآمد مستمری را برای دهیاریهای بخش مرکزی فراهم کند.

محسن گلابی در ادامه  افتتاحیه این دو طرح اظهار کرد: اقسام وامهایی که برای اشتغال روستائیان وجود دارد یک وام از طریق بانک سینا که ۴۰۰میلیارد ریال بوده که طرحهای آن ثبت نام شده و وام به آنها پرداخت خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: اعتباری هم از طریق بانک پارسیان و بنیاد برکت در نظر گرفته شده به مبلغ۱۰۰ میلیارد ریال که آن هم  با معرفی طرح ها وام پرداخت می شود.

وی افزود: وام دیگری از محل یک و نیم میلیارد دلار توسعه روستایی با ثبت نام در سامانه کارا و ارائه طرح قابل ارائه است که سهم استان از آن سه و چهار صدم درصد است.

انتهای پیام / کد خبر27966

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار