سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان :

اقامت سه هزار نفری مسافران و گردشگران خارجی در اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، گفت: سه هزار و ۳۹۰ نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی در نخستین روز نوروز در اردستان اقامت داشته اند.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا صدوقی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: اردستان آمادگی پذیرایی از ۳۰ هزار مسافر  و گردشگر نوروزی را فراهم آورده است.

وی افزود:  سه هزار و ۹۵۵ نفر فقط در روز اول نوروز از مراکز تاریخی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری و جاذبه های  طبیعی شهرستان بازدید کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سه هزار و ۳۹۰ نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی در نخستین روز نوروز در اردستان اقامت داشته اند.

صدوقی با بیان اینکه یک هزار و ۳۶۰ نفر در مدرسه ها، ۹۵۶ نفر در کمپ موقت، ۲۶۳ نفر در مهمانپذیر، ۱۸۶ نفر در هتل، ۱۲ نفر در خانه مسافر و ۱۶۰ نفر در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته اند، تصریح کرد:  سایر مسافران نیز در کانکس و چادر مسافرتی اقامت داشته اند.

وی تاکید کرد: مسئولان نظارتی در این مدت ۱۰ مورد بازرسی از مراکز خدمات مسافرتی و رستوران ها داشته و چهار تذکر کتبی را منظور کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: شش واحد پذیرایی و رستوران شهرستان اردستان مورد تشویق کتبی قرار گرفته اند.

صدوقی تصریح کرد: نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی، پذیرایی و رستورانها ادامه داشته و با تخلف های احتمالی به شدت برخورد خواهد شد.

اردستان دارای جاذبه های تاریخی مختلف بوده که از آن جمله ۶۷ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت جهانی (قنات دو طبقه)، دو بافت تاریخی (زواره و مهاباد) و سه کمپ کویرنوردی است.

انتهای پیام / کد خبر28802

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار