سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

وارد کردن کالای قاچاق حقوق عمومی کشور را ضایع می کند

فرماندار اردستان، گفت: هر کالای خارجی و قاچاق که در واقع از مبادی خود وارد کشور شده حقوق عمومی کشور را ضایع کرده است.

به گزارش صبح اردستان، علیرضا غیور در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: هزینه های زیادی در سال برای وارد کردن کالاهای خارجی صورت گرفته که منحر به بیکلری کارگران و تعطیلی کارخانحات میـشود.

وی افزود: توجه به کالای ایرانی منجر به افزایش تولیدات داخلی شده و در نهایت تولید کالاهای قاچاق توسعه پیدا نخواهد کرد.

فرماندار اردستان گفت: با توجه به برنامه ریزی های مدونی که برای جلوگیری از کالا صورت گرفته، اما شاهد افزایش قاچاق کالا بوده ایم.

غیور با بیان اینکه باید پیشگیریهایی در زمینه واردات کالاهای قاچاق صورت گیرد، تصریح کرد: دولت در این زمینه اقدامهای خوبی داشته و با جدیتی که در کشور وجود دارد با سامان بخشیدن شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهیم بود.

وی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق نیلزمند مبارزه ملی است که همه بخشها در این زمینه کمک کنند و فرهنگ سازی درست انجام شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: کالایی که توسط مردم در بازار خریداری می شود اگر بدانند به چه شکلی وارد شده و چه ضرر و زیانی برای کشور دارد کالای ایرانی در اولویت قرار خواهد گرفت.

غیور تصریح کرد: هر کالای خارجی و قاچاق که در واقع از مبادی خود وارد کشور شده حقوق عمومی کشور را ضایع کرده است.

وی همچنین یادآوری کرد: حمایت از کالای ایرانی در چند سال اخیر و چندین دوره شاهد تغییر موازنه تجاری کشور بوده و صادرات از واردات سبقت گرفته است.

فرماندار اردستان افزود: مردم و دولت در مقابله با کالای قاچاق وظایفی دارند که وظیفه عموم مردم در واقع مهم تر است و اگر همگام و همسوی با هم حرکت کنیم شعار سال هم تحقق پیدا خواهد کرد.

غیور اعلام کرد: برای توسعه اقتصادی تولیدات و کالاهای تولیدی شهرستان در چند سال گذشته با قدمهای مثبتی مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام / کد خبر28836

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار