سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا:

ورود هوشمندانه به شبکه‌های اجتماعی توطئه دشمن را خنثی می‌کند/ دودستگی و اختلاف انرژی نیروهای انقلاب را هدر می‌دهد

حجت‌الاسلام غلامی گفت: شرکت‌های چندملیتی و غربی، خارج از اراده دولت‌ها در حال تعیین مناسبات جهانی در فضای مجازی هستند و در این شرایط، ما با فراهم‌ آوردن بسترهای مساعد برای ایجاد شرکت‌های ایرانی بزرگ و فراملی، می‌توانیم مقررات مستبدانه فضای مجازی را به نفع ملت خودمان عوض کنیم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا اظهار کرد: ضمن یادآوری اهمیت فوق‌العاده فضای مجازی در تعیین معادلات جهانی و ایجاد سبک زندگی جدید در دنیا گفت: ما باید با در نظرگرفتن راهبردهای صحیح، تمام همت خود را مصروف تبدیل تهدیدهای ویرانگر فضای مجازی به فرصت‌های سازنده و طلایی کنیم و از منافع ملی و ارزش‌های اسلامی در این فضا با تمام جدیت صیانت کنیم.

غلامی گفت: امروز شرکت‌های عظیم چندملیتی و غربی در فضای مجازی، خارج از اراده دولت‌ها در حال تعیین مناسبات جهانی در فضای مجازی هستند و در این شرایط، ما باید با ایجاد بسترهای مساعد برای ایجاد شرکت‌های ایرانی بزرگ و فراملی و اتحاد میان آنها، خود را در قامت یک بازیگر مهم و تعیین کننده در فضای مجازی به اثبات برسانیم؛ در این صورت است که می‌توانیم مقررات مستبدانه فضای مجازی را به نفع ملت خودمان و به نفع جامعه جهانی عوض کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: ما به دنبال جاری کردن کرامت انسانی، عدالت، آزادی و اخلاق در فضای مجازی هستیم و معتقدیم مقررات کنونی، مردم جهان را در فضای مجازی با ظلم، ستم، رنج و درد روبرو کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در ادامه گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران فرصت ظهور شرکت‌های ایرانی گوناگونی را با کسب و کار موفق ایجاد کرده است؛ این شرکت‌ها باید با حمایت دلسوزانه دولت و البته به صورت خصوصی به ده‌ها شرکت دانش بنیان و خلاق تبدیل شوند و در نهایت طی یک یا چند ائتلاف بزرگ، زمینه شکل‌گیری چند ابرشرکت بزرگ و متعهد را در فضای مجازی به وجود آورند.

وی افزود: این ابر شرکت‌ها، یا غول‌های فضای مجازی هستند که با تولیدات عظیم و بی‌رقیب خود، مقررات فضای مجازی را تعیین می‌کنند و لذا ما باید با نهایت زیرکی این خط را دنبال کنیم و از تماشاگری محض در این فضا، به موقعیت یک بازیگر قدرتمند دست پیدا کنیم.

غلامی تاکید کرد: شرکت‌های ایرانی نشان داده و خواهند داد که ذائقه مردم ایران و جهان با عدالت و اخلاق آشناست و همه دوست دارند که در یک فضای مجازی عدالت‌گرا و اخلاق‌محور فعالیت کنند، ضمن اینکه نه تنها عدالت و اخلاق منافع سرمایه‌گذاران در فضای مجازی را محدود نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری پرسود در این میدان را تضمین می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا افزود: در ماههای اخیر شاهد تلاش‌های مرکز ملی فضای مجازی و دولت در جهت تغییر معادلات فضای مجازی در جهت تامین منافع و مصالح عمومی هستیم؛ در این شرایط، جبهه فرهنگی انقلاب باید با اعتماد به مسئولان، تمام توان خود را مصروف توفیق کشور در این میدان بکند.

غلامی تاکید کرد: نقد عالمانه، مؤدبانه، اخلاقی و سازنده لازمه حرکت رو به جلوی کشور است لکن باید مراقب بود، تخریب، بداخلاقی و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و مایوس‌کننده جای نقد و مطالبه‌گری را نگیرد.

وی در ادامه گفت: در این موقعیت جبهه فرهنگی انقلاب بیش از هر زمانی نیازمند هماهنگی و همدلی کامل است و لذا هر رفتار خودسری که مخل هماهنگی باشد یا با ایجاد دو دستگی و اختلاف، انرژی نیروها را به جای تمرکز بر اهداف عالی، متوجه خودشان کند، نسبتی با سلوک دینی و انقلابی ندارد و باید بدون رو در بایستی طرد و منزوی شود.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: در سال‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوب مجموعه‌هایی مانند سازمان سراج، معاونت فضای مجازی صدا و سیما، سازمان تبلیغات و غیره در تولید انواع سرویس‌ها و محصولات موفق در فضای مجازی هستیم که با استقبال رو به رشد مردم روبرو شده است؛ این دستاوردها نشان‌دهنده توانایی بی‌نظیر جبهه انقلاب برای تغییر شرایط و غلبه دادن فرصت‌ها بر تهدیدهاست لذا انتظار می‌رود: اولا این سرمایه‌گذاری‌ها همراه با خلاقیت به نحو بی‌وقفه ادامه یابد تا فاصله زیاد فعلی با نقطه مطلوب پر شود؛ ثانیا این سرویس‌ها و محصولات، در عین احترام به سلایق گوناگون، به یک زنجیره قوی تبدیل شود.

وی افزود: در ماه‌های اخیر بر اساس توطئه‌ای عظیم و پیچیده، شاهد یک عملیات روانی همه‌جانبه علیه ملت ایران و فلج‌سازی افکار عمومی هستیم. در این شرایط، از مجموعه‌های مردمی و توانا نظیر سازمان سراج توقع می‌رود بدون اعتنا به سرزنش‌های بی‌مبنای سرزنش‌کنندگان که از منطق قابل قبولی تبعیت نمی‌کند، با ورود هوشمندانه و مبتکرانه در این شبکه‌ها، و بدون آنکه کار آنها مروج این شبکه‌ها باشد، عملیات دشمن علیه ملت ایران را خنثی کنند.

غلامی تاکید کرد: توقف فعالیت‌های شبکه‌های پیام‌رسان خارجی مانند تلگرام در ایران که منافع و مصالح عمومی ملت ما را به سخره گرفته‌اند، یک مطالبه عمومی است و این مطالبه در شرایطی گسترش یافته که شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی روزبه‌روز قوی‌تر می‌شوند و به زودی از قدرت رقابت با شبکه‌های معروف خارجی برخوردار خواهند شد.

غلامی یادآور شد: وجود شبکه ملی اطلاعات می‌تواند ضمن تقویت خدمات‌رسانی شرکت‌های ایرانی به مردم، سرعت و امنیت فضای مجازی در کشور را به شدت بالا برده و جالب اینکه قیمت بهره‌برداری از فضای مجازی را کاهش دهد؛ لذا همه منتظرند وعده دولت و شورای عالی فضای مجازی در راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود.

 

انتهای پیام / کد خبر28895

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار