سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان:

ائمه با هیچ خلیفه ای سر سازش نداشته اند

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان، با بیان اینکه ائمه با هیچ خلیفه ای سر سازش نداشته اند، گفت: همه امامان با این ایدئولوژی که شهادت بهتر از مردن در بستر است به آرزوی خود رسیده اند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن جعفری شامگاه چهارشنبه بمناسبت ۲۵ رجب شهادت امام موسی کاظم(ع) در مسجد موسی بن جعفر(ع) اردستان اظهار کرد: امامان معصوم هیچکدام در برابر ستمگران شمشیر نکشیده اند، اما مورد ظلم خلفای وقت قرار گرفته اند.

وی افزود: همه امامان با این ایدئولوژی که شهادت بهتر از مردن در بستر است به آرزوی خود رسیده اند.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان گفت: انسان های با شرافت هیچگاه با دستگاه ظلم سازگاری نداشته و حتی با توجه به مقتضیات زمان برخورد آنها بصورت تقیه بوده است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه ائمه با هیچ خلیفه ای سر سازش نداشته اند، تصریح کرد: لذا به همین منظور امام موسی کاظم(ع) را زندان به زندان می چرخاندند تا زندان بانها مرید او نشوند.

وی تاکید کرد: خلفای حاکم امام موسی کاظم (ع) را به شهادت رساندند، زیرا منش و تقوی امام برایشان سخت بود و نمی توانستند آن را بپذیرند.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت چون تبلیغ دین خدا می کردند ستمگران آن را برای خود تهدیدی دانسته و برایشان قابل تحمل نبود.

حجت الاسلام جعفری استقامت ائمه در دینشان را بهانه ای برای شهادتشان توسط خلفای حاکم عنوان کرد و افزود: ائمه در دینشان ثابت قدم و استوار بودند و همین موضوع موجب آزار و اذیت خلفا می شد.

وی خدمت به خلق خدا توسط افراد را موجب شادی خداوند و اهل و بیت دانست و گفت: هر کس به شخص مومنی خدمت و دل او را خشنود کند، دل پیامبر خدا را شاد خواهد کرد که ثوابی در اسلام بالاتر از این کار وجود ندارد.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان تاکید کرد: همانطور که خدمت به خلق خدا افضل است، تخریب و شایعه در حق دیگران گناهی بزرگ محسوب می شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

انتهای پیام / کد خبر29197

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار