جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی شهر اردستان:

برگزاری جلسات زبان شناسی در اردستان

عضو شورای اسلامی شهر اردستان، گفت: کارگروه زبان شناسی و تمثیل های محلی اردستان ضمن تشکیل جلسه با تحقیقات و ارتباط با کارشناسان مربوطه ۹ جلسه زبان شناسی در اداره ارشاد برگزار کرده است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل ازصاحب نیوز؛ نادر یزدانبخش پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی «اردستان در گذر زمان» در سالن کانون شهید مفتح اردستان، اظهار کرد: اردستان را می توان به حق اساطیری ترین شهرهای ایران نام برد.

وی افزود: برای پیشرفت شهرستان اردستان در موضوعات مختلف تا کنون تعداد پنج کارگروه در شهرداری اردستان تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اردستان گفت: کارگروه زبان شناسی و تمثیل های محلی ضمن تشکیل جلسه با تحقیقات و ارتباط با کارشناسان مربوطه ۹ جلسه زبان شناسی در اداره ارشاد برگزار کرده است.

یزدانبخش با بیان اینکه فعالیت کارگروه داستان نویسی محلی و بومی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: با هماهنگی اداره آموزش و پرورش این بخش فعالیت خود را در خصوص جمع آوری داستانهای محلی بکار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل چنین جلساتی می تواند موجب پیشرفت شهرستان و استفاده از ظرفیتهایی که ریشه در قدیم اردستان داشته و ناشناخته است دست پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر اردستان خاطرنشان کرد: پرداختن به شعر و موسیقی های سنتی یکی دیگر از کارگروههایی است که در دستور کار شورا قرار خواگرفته است.

یزدانبخش پرداختن  به احیای صنایع دستی که در اردستان رو به فراموشی  رفته را یکی دیگر از وطایف کارگروهها عنوان کرد که می تواند موجب آبادانی شهر شود.

وی یادآوری کرد: جمع آوری نحوه پخت غذاهای سنتی و تبدیل آن به برند می تواند اردستان را بیشتر در کشور و حتی جهان بشناساند.

عضو شورای اسلامی شهر اردستان تصریح کرد: کارگروه ها جلساتی را در مدت یک ماه برگزار و نتایج آن در اینگونه جلسات بازگو خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر29225

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار