یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
حسین فلاح نژاد

ریشه کنی بی سوادی در منطقه اردستان

کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه اردستان گفت: با توجه به سامانه سوادآموزی بی سوادی در منطقه تقریبا تمام شده و به ۹۹ و ۱۰۰ درصد رسیده است.

nehzatsavadamoozi.921006

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، حسین فلاح نژاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه نگین کویر در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت های نهضت سوادآموزی در سال ۹۲، اظهار داشت: برنامه کلی برای تبلیغ بی سوادی در سطح شهر نیست و بی سوادی در منطقه تقریبا تمام شده و به ۹۹ و ۱۰۰ درصد رسیده است.

کارشناس نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش منطقه اردستان در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد افراد بی سواد در سطح شهر اردستان و مهاباد، تصریح کرد: نفرات بی سواد در اردستان و مهاباد به تعداد انگشتان دست رسیده و این افراد هم اکنون در منطقه ۷ – ۸ نفر بوده که با ارسال بخشنامه به مدیران و مجتمع ها در حال شناسایی هستیم.

وی با تاکید به زیاد نبودن افراد بی سواد در سطح منطقه اردستان، گفت: با هماهنگی با مدارس، مجتمع ها، کمیته امداد، شوراهای شهر و روستا، بسیج و حوزه های علمیه برادران و خواهران در حال شناسایی افراد باقیمانده هستیم.

فلاح نژاد با اشاره به شناسایی افرادی که اسامی آنها در سامانه سوادآموزی وجود دارد، تاکید کرد: شاید افرادی در سطح منطقه باشند که بی سواد باشند ولی به دلیل اینکه اسامی آنها در سامانه سوادآموزی ثبت نیست، قادر به شناسایی آنها نبوده و آمار آنها را نداریم..

وی افزود: این ۷-۸ نفر هم در روستاهای دور منطقه مانند کهنگ و نیسیان بوده و در شهر اردستان هم ۲ نفر هستند که یک نفر شناسایی شده و در شهر مهاباد هم بی سوادی وجود ندارد.

حسین فلاح نژاد با اشاره به مشکل داشتن نهضت سوادآموزی با دوره انتقال، گفت: افرادی می توانند در دوره انتقال شرکت کنند که قبلا دوره پایانی تکمیلی نهضت سوادآموزی را در سال های گذشته خوانده باشند، می توانند در این دوره شرکت کنند و معادل مدرک ششم ابتدایی را کسب کنند.

کارشناس نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش منطقه اردستان با اشاره به حد نصاب نرسیدن افراد حاضر در دوره انتقال، خاطر نشان کرد: در این مقطع نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه اردستان موفق نبوده است.

وی در مورد ریزش افراد بی سواد نیز اظهار داشت: در دوره سوادآموزی سال ۹۱ از ۱۷ نفر حاضر در دوره فرد به فرد، ۹ نفر موفق به پایان دوره شدند.

انتهای پیام / کد خبر2948

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار