پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

مسئله اشتغال تهدید جدی اردستان/ ۳۱۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است

فرماندار اردستان، گفت: یک سری مشکلات منکراتی و بالا رفتن آمار طلاق و جمعیت کم شهرستان که خطر جدی برای تهدید اردستان بوده مربوط به مسئله اشتغال است.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: موضوع اشتغال در این مقطع زمانی و تاثیرات گسترده ای که در معماری و مهندسی اجتماع می تواند داشته باشد از مقدس ترین جلسات در سطح شهرستان است.

وی افزود: یک سری مشکلات منکراتی و بالا رفتن آمار طلاق در شهرستان و جمعیت کم شهرستان که خطر جدی برای تهدید شهرستان است مربوط به مسئله اشتغال است.

فرماندار اردستان گفت: اتفاقات خوب را باید برای جمعیتی رقم بزنیم که حضور داشته باشند و خدمات ارائه شود اما اگر هر روز شاهد خالی شدن شهر و روستاها از سکنه باشیم این اقدامات به کار نخواهد آمد.

تأ ملی با بیان اینکه آمار و اطلاعات جوهره برنامه ریزی برای اشتغال است، تصریح کرد: نمی توانیم در فضای غیر شفاف و مبهم و غبار آلود تصمیم بگیریم، لذا تهیه سند توسعه اشتغال  درشهرستان ضروری است.

وی تاکید کرد: یکهزار و ۴۵۵ بیکار در سطح شهرستان اردستان وجود دارد که تک تک افراد باید شناسایی شده و آمار و اطلاعات دقیقی از موضوع بیکاری به عنوان یک ویروس ویرانگر داشته باشیم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: این مقدار آمار نمی تواند مسئله حادی برای شهرستانی همچون اردستان که در حال حاضر به دو هزار تبعه بیگانه نان می دهد باشد، لذا می توان برای این مقدار بیکار شغل ایجاد کرد.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان اردستان تصریح کرد: در سال گذشته طبق آمار اداره کار ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده  که برای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال در نظر بگیریم باید حداقل ۵۰ درصد این آمار بیکاری را برایشان شغل ایجاد کرده باشیم.

تأملی همچنین یادآوری کرد: ۶۰ درصد از افراد بیکار شهرستان را فارغ التحصیلان دانشگاه تشکیل می دهند که باید ببینید تناسبی بین طرح های مصوب شده در کارگروه با جامعه بیکار وجود داشته یا خیر؟

وی همچنین تاکید کرد: طبق بخشنامه ها باید حضور تبعه خارجی را در شهرستان محدود کنیم اما جریان کار را هم تعطیل نکنیم و برای کارآفرین ها نیروی کار معرفی کنیم.

انتهای پیام / کد خبر29688

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار