شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان :

روزانه ۱۵۰ نفر گردشگر خارجی از بناهای تاریخی اردستان بازدید می کنند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، گفت: بیشترین بازدید از مسجد جامع اردستان به عنوان کانون و محور اثر تاریخی بوده که به طور متوسط روزانه ۱۵۰نفرگردشگر خارجی ازبناهای تاریخی اردستان بازدیدمی کنند.

به گزارش صبح اردستان، محمد رضا صدوقی در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: شهرستان اردستان به عنوان یک شهرستان تاریخی، فرهنگی دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بیشماری است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۹ اثر تاریخی در آثار ملی کشور به ثبت رسیده و یک اثر بنام قنات دو طبقه  در فهرست جهانی قرار داشته  و دو بافت تاریخی  ثبتی نیز وجود دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: ۹محوطه باستانی در شرف ثبت آثار ملی در سطح شهرستان قرار دارد که نشان دهنده قدمت و ارزش تاریخی شهرستان اردستان است.

صدوقی با بیان اینکه آثار بسیار با ارزشی همچون قنات دو طبقه اردستان، قنات ارونه، مسجد جامع اردستان، مسجد جامع زواره، موزه و حسینیه های زواره در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: آثار با ارزش دیگری درشهر مهاباد همچون خانه های تاریخی و بافت تاریخی و جاذبه های تاریخی است.

وی تاکید کرد: دشت زیبای کویرهمه در کنار هم با فاصله اندکی از کویر می توان به کوهستان رسید  و این موضوع در کمتر شهرستانی وجود دارد و این موضوع پتانسل بسیار خوبی را برای گردشگری ایجاد کرده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: در اردستان آسمانی زیبا برای رصد و بازدید  ستارگان و نجوم وجود دارد که حضور تیم های نجومی را در شهرستان اردستان فراهم کرده است.

صدوقی تصریح کرد: طرحی که حدود هشت سالی است در اردستان شروع شده افزایش سرانه گردشگری شهرستان اردستان است که در این خصوص مسئولان شهرستان دست به دست هم داده تا این روند ادامه داشته باشد که نمونه آن ثبت جهانی قنات دو طبقه اردستان بوده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر روزانه شاهد حضور گردشگران فراوانی از ملیت های مختلف همچون اتریش، فرانسه، ایتالیا و آمریکا در سطح شهرستان هستیم که به خصوص از قنات دو طبقه  و مسجد جامع اردستان و مسجد جامع و موزه زواره بازدید می کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان بیشترین بازدید را از مسجد جامع اردستان به عنوان کانون و محور اثر تاریخی  شهرستان عنوان کرد و افزود: به طور متوسط روزانه ۱۵۰نفرگردشگر خارجی از نوروز امسال تا کنون از بنا های تاریخی شهرستان بازدید کرده اند.

صدوقی عمده بازدید و حضور گردشگران خارجی از شهرستان اردستان را از اواسط خرداد ماه و اواسط شهریور تا اواخر آبان اعلام کرد.

انتهای پیام / کد خبر29694

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار