شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهردار اردستان مطرح کرد؛

اردستان؛ پیشتاز طرح‌های بازآفرینی شهری در سطح کشور

شهردار اردستان گفت: پنج محله و محور در شهر اردستان برای بازآفرینی در نظر گرفته شده که تا سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، محسن حیدری در گفتگو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری به عنوان یکی از پنج محور مدنظر ستاد ملی از اولویت های مدیریت شهری است.

وی افزود: پنج محله و محور در شهر اردستان برای بازآفرینی در نظر گرفته شده که تا سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

شهردار اردستان گفت: محل های مورد نظر همچون مسجد جامع، قنات دو طبقه، مسجد خسرو، مسجد ملایعقوب و محوطه تاریخی بازار و مسجد امام حسن(ع) شامل حال این بازآفرینی خواهند بود.

حیدری با بیان اینکه امسال دو محله از ۲۷۰ محله مد نظر طرح در سطح کلان متعلق به اردستان است، تصریح کرد: از زمان آغاز مدیریت شهری جدید، یازده جلسه هماهنگی در ستاد فرمانداری شهرستان تشکیل شده که همه متولیان در جریان امور هستند.

وی تاکید کرد: پایان مرحله اول فاز اول طرح بازآفرینی پایان شهریور امسال خواهد بود و مرحله دوم از مهر ۹۷ در محله مون شروع خواهد شد.

شهردار اردستان خاطرنشان کرد: طبق اصل ماده ۵۹ قانون ششم توسعه و دستور اکید ریاست محترم جمهوری ملاک عمل شهرداری خواهد بود و به دلیل آنکه اردستان پیشتاز این عرصه در سطح ملی و استانی است باید مدیران تلاش بیشتری را برای تحقق این مهم به عمل آورند.

حیدری با ابراز قدردانی از مردم محله های محدوده هدف بابت همراهی در تحمل سختی ها، خاطرنشان کرد: با توجه به وظایف ذاتی مشخص شده موارد توسط ادارات مربوطه پیگیری می شود.

وی افزود: فرآیند بازآفرینی محدود به نوسازی و بهسازی نیست بلکه به منظور باز زنده سازی و برگرداندن هویت محله محور و ایجاد محله پایدار، زاینده و پیشرو، هدف گذاری و اجرای طرح است.

انتهای پیام / کد خبر30034

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار