جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس و مشاور خانواده:

وقت ازدواج افراد با رسیدنشان به بلوغ عقلی مشخص می‌شود/ خویشتن‌داری یکی از مولفه‌های بلوغ عقلی است

کارشناس و مشاور خانواده گفت: بهتر است برای ازدواج عدد مشخص نکنیم و بدانیم هر وقت جوان به سن بلوغ رسیده باشد که اولین آن بلوغ عقلی است هنگام ازدواج فرا رسیده است.

به گزارش صبح اردستان، عظیم هاشم زاده شامگاه دوشنبه در برنامه ضیافت آسمانی در پارک بوستان اردستان و از سلسه جلسات تحکیم خانواده اظهار کرد: آنچه که برای ازدواج معقول در نظر گرفته می شود سن ۲۲ سال تا ۲۶ سال است.

وی افزود: ازدواج را نباید به عنوان یک هدف نگاه کرد و در ازدواج اصالت و نحابت خانواده حرف اول را می زند و ازدواح زود هنگام به مراتب بهتر از ازدواج های دیر هنگام است.

کارشناس و مشاور خانواده گفت: بهتر است برای ازدواج عدد مشخص نکنیم و هر وقت جوان به سن بلوغ رسیده باشد که اولین آن بلوغ عقلی است هنگام ازدواج فرا رسیده است.

هاشم زاده با بیان اینکه اگر جوان دو نشانه داشته باشد به بلوغ عقلی رسیده و آن اینکه مهندسی فکری داشته باشد تصریح کرد‌: خویشتن داری می تواند یکی از مولفه های بلوغ عقلی باشد.

وی تاکید کرد: امروزه و در جوامع اسلامی نقش والدین در ازدواج فرزندان و جلوگیری از افزایش طلاق می تواند اثر گذار باشد.

کارشناس و مشاور خانواده خاطرنشان کرد: کسانی که از بلوغ عقلی بالایی برخوردار نباشند در ارتباطات با افراد جامعه دچار تردید خواهند شد.

هاشم زاده تصریح کرد: بلوغ های اقتصادی هر فرد می تواند در تشکیل خانواده موثر باشد که یکی از نشانه های بلوغ اقتصادی کار بوده و نرفتن طرف کلاسهای کاذب کاری است.

وی مدیریت اقتصادی خانواده را یکی از فلسفه های مهم زندگی کردن دانست و افزود: بلوغ عاطفی هم که به معنی درک کردن زندگی برای دیگران بوده مثمر ثمر خواهد بود.

کارشناس و مشاور خانواده با اشاره به بلوغ جسمی افراد افزود: سالم بودن زوجین در پرورش فرزندان می تواند نقش موثری را نهادینه کند.

هاشم زاده یکی دیگر از نشانه های بلوغ عقلی که می تواند مسیر زندگی را عوض کرده و به هدف نهایی رهنمون کند بلوغ شرعی اعلام کرد.

انتهای پیام / کد خبر30047

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار