پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اردستان مطرح شد؛

طرح محله محور مبارزه با مواد مخدر در اردستان اجرایی می شود/ پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به بهبودیافتگان

همه ادارات مکلف هستند تا نیروی مقاومت بسیج را به عنوان مجری طرح محله محور مبارزه با مواد مخدر حمایت و دفاع لازم را داشته تا طرح به سرانجام برسد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ حمید رضا تأملی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری اردستان اظهار کرد: هر طرحی برای برنامه ریزی و موفق شدن نیازمند یک مجری دارد تا پس زمینه و همیاران طرح را راهنمایی کند.

وی افزود: همه ادارات مکلف هستند تا نیروی مقاومت بسیج را به عنوان مجری طرح محله محور مبارزه با مواد مخدر حمایت و دفاع لازم را داشته تا طرح به سرانجام برسد.

فرماندار اردستان گفت: مجموعه فرمانداری در قالب چهار کلمه اساسی و راهبردی در سطح شهرستان حرکت کرده و برنامه هماهنگی، هدایت، حمایت و نظارت خود را در کلیه جلسات دارد.

تأملی با بیان اینکه از نوع ارجاعات مکاتبات ادارات به فرمانداری مشخص می شود که ادارات برای هر نوع همیاری از فرمانداری درخواست می کنند، تصریح کرد: زمانی نشانه موفقیت وجود دارد که این نوع مکاتبات کم شود.

وی تاکید کرد: جایگاه کارشناسان در ادارات باید مشخص شود تا در خصوص موضوع جلسات بررسی صورت گرفته و در جلسات نهایی مطرح تا ماحصل کارها را در آنجا بررسی کنیم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: ما در مجموعه ساختارهای ادارات مجبور به پیشرفت به سمت نتیجه گرایی هستیم و در جلسه برنامه ریزی ادارات چهار تا پنج  کاری را که قرار است در سال به نتیجه برساند اعلام کنند.

تأملی با اشاره به این موضوع که کارهایی که از سوی ادارات پیشنهاد می شود باید از درجه اهمیت برخوردار باشد افزود: کارها باید از سنتهای قبلی خارج شود.

وی یادآوری کرد: مواد مخدر و مضرات آن را همه می دانند و آمار هم نزولی نیست، لذا به این سمت برویم تا ساختارها را به سمت نتیجه گیری سوق داده و نمره قبولی بگیریم.

فرماندار اردستان افزود: ماموریت مبارزه با مواد مخدر  مربوط به کل شهرستان اردستان است و شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان موظف به اجرای طرح پیشنهادی است.

پرداخت بیش از ۹ میلیارد ریال تسهیلات به بهبودیافتگان مواد مخدر در اردستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: با توجه به نیاز شهرستان اردستان و همچنین درخواست مسئولان و مردم کمپ ترک اعتیاد شهرستان راه اندازی شد.

محمد علی مطلب زاده گفت: به منظور پیشگیری از اعتیاد آموزش های لازم از خرداد ماه شروع شده برای ادارات، دانشجویان، دانش آموزان و زنان سرپرست خانواده که جزء برنامه هدف بهزیستی است صورت می گیرد.

وی افزود: برنامه های آموزشی مدونی آماده شده تا برای ماه های آینده که با همکاری کلیه ادارات شهرستان به ویژه آموزش و پرورش و کارخانجات انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان با بیان اینکه در زمینه اعتبارات و کمک به ترک اعتیاد برنامه های خوبی وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه توانمندسازی با پرداخت وام خوداشتغالی اقدام های خوبی صورت گرفته که در این ارتباط بیش از ۷۰ پرونده آماده پرداخت به بهبود یافتگان است.

مطلب زاده تصریح کرد: سقف پرداختی ها به بهبودیافتگان ۲۰۰ میلیون ریال بوده که در این زمینه و سال گذشته ۵۶ وام خوداشتغالی به مبلغ ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل وام پرداختی توسط بهزیستی در سال گذشته ۱۰۷ فقره و کل تسهیلات یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده که ۵۳ درصد آن به بهبودیافتگان پرداخت شده است.

انتهای پیام / کد خبر30136

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار