شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس آبفای شهرستان اردستان:

برای تقویت آب اردستان حفر چاه با ۶ میلیارد ریال هزینه آغاز خواهد شد

رئیس آبفای شهری اردستان، گفت: بمنظور تقویت آب شهر اردستان و مقابله با کم آبی به زودی حفر چاه جدید با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

به گزارش صبح اردستان، سید عباس شریعت مدار در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: بمنظور کنترل کم آبی در اردستان برنامه راهبردی تنظیم که بر اساس آن برنامه ریزی ها صورت می گیرد.

وی افزود: برای کمبود آب در شهر اردستان با اضافه کردن آب چاه به شبکه آبرسانی مسئله بحران آب را کنترل و توصیه می شود هر چه بیشتر نسبت به صرفه جویی دقت لازم را داشته باشید.

رئیس آبفای شهری اردستان گفت: بمنظور متعادل کردن تنظیم فشار آب در اردستان و زواره با توجه به اختلاف ۲۲۰ متری ارتفاع تعداد پنج دستگاه فشار شکن با هزینه ۱۰۰ میلیون ریالی نصب شده است.

شریعت مدار با بیان اینکه کل شهرستان اردستان۱۷درصد پرت آب وجود دارد، تصریح کرد: بمنظور اصلاح شبکه و پرت آب ۳۰۰انشعاب با تعویض دو هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال آب به مبلغ چهار میلیارد ریال و تعویض ۷۵۴ کنتور با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی همچنین استاندارکاهش پرت آب در کشور را یک درصد اعلام کرد که شهرستان اردستان توانسته این مقدار را از سال ۹۱ تا کنون اجرایی کند.

رئیس آبفای شهری اردستان تحت پوشش بودن آب  بصورت۱۰۰ درصد در اردستان انجام شده و برای فاضلاب ۴۲ درصد محقق شده است.

شریعت مدار بمنظور پروژه های مقابله با کم آبی تصریح کرد: تجهیز و راه اندازی پمباژ شماره دو اردستان با هزینه ۱۰ میلیارد ریال با هدف تقویت آب دریافتی از استان، حفر چاه و تجهیز آن در زواره چهار میلیارد ریال جهت مقابله با کم ابی و تقویت منابع داخلی آب زواره، حفر و تجهیز چاه جدید مهاباد با تجهیزات حدود چهار میلیارریال با هدف تولید آب برای مخازن آب شیرین کن انجام شده است.

وی اعلام کرد: بمنظور تقویت آب شهر اردستان به زودی حفر چاه جدید با هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال آغاز خواهد شد و در مراحل بعدی آن  و بمنظور تکمیل نیازمند هزینه جدید خواهد بود.

رئیس آبفای شهری اردستان یکی از پروژه های بزرگ اصلاح و انشعابات شهر مهاباد با سه کیلومتر و۲۰۰انشعاب به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  در هفته دولت بمنظور جلوگیری از پرت آب افتتاح خواهد شد.

شریعت مدار یکی دیگر از پروژه های جدید این اداره را توسعه فاضلاب شهرک ۲۰۹ اعلام کرد که به طول یکهزار و ۳۰۰متر با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: به جهت خدمت رسانی بهتر به مردم و حفظ بافت تاریخی مسجد جامع و جلوگیری از حوادث احتمالی عملیات اصلاح شبکه انشعابات اطراف مسجد جامع اردستان در قالب طرح بازآفرینی با ۸۰۰متر لوله اصلی و ۵۰۰متر لوله فرعی واصلاح۱۰۰فقره انشعاب  با هزینه دو میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس آبفای شهری اردستان اعلام کرد: اصلاح انشعابات شهرک بنیاد مسکن زواره، میدان نماز اردستان تا میدان امام به تعداد۲۵۰فقره اصلاح انشعاب و یکهزار انشعاب فرعی و ۳۰فقره انشعاب جدید با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی انجام خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر30182

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار