سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات:

خلاقیت لازمه تغییر و ریسک پذیری است/ نپذیرفتن دولت الکترونیک در کشور ظلم به مردم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: خلاقیت لازمه تغییر و ریسک پذیری است که باید این اتفاق بیفتد و همه مشکلاتی که مطرح است برمی گردد به شکاف نسلی که در کشور وجود دارد.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در مراسم دیدار با جوانان شهرستان اردستان در سالن ورزشی کوثر اظهار کرد: اشکال جوانان ایران این است که سن آنها آن قدری نیست که بدانند در گذر زمان از گذشته تاکنون نظام انقلاب چه خدماتی را برای ما ایجاد کرده است.

وی افزود: در بخش ارتباطات یکهزار و ۲۴۶ شهر ما به نسل پهن باند موبایل متصل شده است و همچنین برای اولین بار تعداد مشترکین موبایل پنج باند از همه کشورها فراتر رفته و به ۵۷ میلیون مشترک رسید.ه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  مردم به دلیل فیلترینگ تلگرام ناراحت شدند ولی واقعیت را باید ببینیم که فناوری و اطلاعات از گذشته تاکنون چه خدماتی را به دست آورده  و این فناوری چقدر رفاه ایجاد کرده که از مجموع ۶۴ هزار روستا و آبادی در کشور امروز بیش از ۴۰ هزار روستا از خدمات پهن باند متصل هستند.

آذری جهرمی با بیان اینکه کنش های سیاسی کشور، فضای مجازی یک پیام رسان را بزرگ کرد، تصریح کرد: آیا نماینده همه توسعه فضای مجازی کشور فقط پیام رسان بوده که  البته فضای مجازی نقش مهمی در آن دارد ولی همه آن نیست.

وی تاکید کرد: اگر مفهوم شبکه ملی اطلاعات این است که دور کشور سیم خاردار بکشیم و همه چیز را فیلتر کنیم این چه نقد فرضی است که می خواهیم انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: قطعا ما در جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف رشد داشته ایم و فراموش نکنیم این کشور چهل سال است به دلیل اینکه خواسته روی پای خود بایستد تحت فشار و تحریم بوده است.

آذری جهرمی ادامه داد: خلاقیت لازمه تغییر و ریسک پذیری است که باید این اتفاق بیفتد و همه مشکلاتی که مطرح است برمی گردد به شکاف نسلی که در کشور وجود دارد.

وی گفت: خانواده ایرانی در راهپیمایی حضور پیدا می کند خیلی هم پررنگ و همراه موسیقی و تشویق است ولی همان خانواده اگر بخواهد در ورزشگاه حضور پیدا کند می گویند نباید حضور داشته باشد که این اثر شکاف بین نسلی است که در قاموس دین ما اینگونه رفتارها بیگانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اثرات شکاف بین نسلی در جامعه در حال اتفاق است، گفت: خیلی از تصمیمات که در کشور گرفته می شود اثرات شکاف بین نسلی است.

آذری جهرمی تاکید کرد: نتیجه نپذیرفتن دولت الکترونیک در کشور ظلم به مردم است و موضوعاتی که در کشور در حال وقوع است موضوعات تلخی است اما ما باید از تهدیدات فرصت ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع اشتغال دو رویکرد می توانیم داشته باشیم تاکید کرد: یک رویکرد این است که دولت همه را استخدام کند و رویکرد دیگری این است که تک تک جوانان کشور را با استفاده از زیست بوم خلاقیت به جوانان پول ساز تبدیل کند، لذا برای ایجاد زیست بوم نیاز به زیرساخت داریم و تلاش می کنیم موضوع زیست بوم را برای توسعه اشتغال در استان اصفهان نهادینه کنیم.

انتهای پیام / کد خبر30251

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار