سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیرآموزش و پرورش اردستان:

۶۳۰ نوآموز اردستانی در طرح سنجش شرکت می کنند

مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰۰ نوآموز در بدو ورود به دبستان و ۳۳۰ نوآموز در پیش‌دبستانی در طرح سنجش با هدف بررسی سلامت جسمانی و ذهن کودکان شرکت کنند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ عیسی شفیعی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اردستان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز شنبه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰۰ نوآموز در بدو ورود به دبستان و ۳۳۰ نوآموز در پیش‌دبستانی در طرح سنجش با هدف بررسی سلامت جسمانی و ذهن کودکان و شناخت توانائی‌ها و استعدادهای آنان برای کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی عوامل مؤثر بر افت تحصیلی شرکت کنند‌.

مدیر اداره آموزش و پرورش اردستان گفت: به خانواده ها توصیه میکنیم از ارجاع فرزندان خود به کلینیک ها و مراکز غیر دولتی و مراکز مشاوره ای برای تست و بهره هوشی جداً خوداری کنند و با تشخیص این پایگاه، در صورت ضرورت، نوآموزان برای بررسی دقیق تر به مراکز تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان تا پایان مرداد ادامه دارد

مسئول پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان اردستان در ادامه جلسه گفت: جمعیت مورد هدف در این طرح ملی، نوآموزان ورودی به دبستان هستند که در این طرح متولدین نیمه دوم سال یکهزار و ۳۹۰ و نیمه اول سال یکهزار و ۳۹۱شرکت می کنند.

اعظم خانی افزود: دانش‌آموزانی که با موفقیت، غربالگری را طی کنند به مدرسه برای ثبت‌نام معرفی شده و کسانی که مشکوک به مشکل باشند به مراکز تخصصی ارجاع داده می شوند.

وی تاکید کرد: در طرح سنجش هیچ گونه کاغذی رد و بدل نمی‌شود و همه‌ چیز به صورت رایانه‌ای بوده و سال گذشته تنها وضعیت آموزشی در سامانه ثبت می‌شد که امسال وضعیت جسمانی هم در همان سامانه اضافه شده است.

مسئول پایگاه سنجش سلامت جسمانی اردستان با اشاره به اینکه این طرح تا پایان مرداد ماه امسال ادامه دارد، گفت: مدارک لازم برای ثبت نام، اصل شناسنامه کودک، اصل کارت واکسیناسیون کودک، اصل شناسنامه پدرو مادر، برگه نوبت گیری که از مدرسه توسط سامانه سنجش صادر می شود الزامی است.

انتهای پیام / کد خبر30277

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار