شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اداره بهزیستی اردستان:

اولویت کار بهزیستی حرمت نگه داشتن برای مدد جویان خود است/ ۳۰۳ نفر زن سرپرست خانوار در اردستان وجود دارد

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان، گفت: حرمت نگه داشتن مدد جویان در اولویت کار بهزیستی قرار دارد و آمار مددجویان تحت حمایت دفتر توانمند سازی زنان و خانواده در قالب زنان سرپرست خانوار۳۰۳نفر، دانش آموزان۴۹نفر، دانشجویان،۲۳نفر و خانواده های دارای چندقلو۲۸نفر هستند.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از صاحب نیوز؛ محمد علی مطلب زاده عصر امروز به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری در اداره بهزیستی اردستان، اظهار کرد: بهزیستی اردستان دارای سه مجتمع شهری اردستان، زواره و مهاباد با ۲۱ کارمند که ۱۶ نفر آن را خواهران تشکیل می دهند فعالیت دارد.

وی افزود: در حوزه امور اجتماعی چهار دفتر توانمند سازی مددجویان فعالیت دارد که زنان سرپرست را با آموزش به خود باوری می رسانیم که در این حوزه ۳۰۳ نفر مددجو وجود دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان گفت: جامعه هدف دفتر توانمند سازی خانواده زنان، زنان سرپرست خانوار شامل چهار گروه زنان مطلقه، بی سرپرست، زنان دارای همسر از کار افتاده و دختران خود سرپرست می باشد.

مطلب زاده با بیان اینکه حرمت نگه داشتن مدد جویان در اولویت کار بهزیستی قرار دارد، تصریح کرد: آمار مددجویان تحت حمایت دفتر توانمند سازی زنان و خانواده در قالب زنان سرپرست خانوار۳۰۳نفر، دانش آموزان۴۹نفر، دانشجویان،۲۳نفر و خانواده های دارای چندقلو۲۸نفر هستند.

وی تاکید کرد: بهزیستی اردستان در حوزه امور اجتماعی کودکان و نوجوانان وظیفه نظارت بر ارائه خدمات آموزشی به کودکان در گروه های سنی شیر خوار تا آمادگی را بر عهده دارد و در این زمینه ۹ مورد مهدهای روستایی و شهری فعالیت دارند.

رئیس بهزیستی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: خانه کودک و نوجوان رسالت اردستان، شقایق زواره و علی بن ابیطالب ۳۴کودک را تحت پوشش خود قرار داده که از این مجموع ۱۰ نفر فرزندان امداد بگیر هستند.

مطلب زاده تصریح کرد: در خصوص اورژانس امور اجتماعی موضوع مطرح و مکاتبات با استان انجام شده، لذا با توجه به اینکه اورژانس اجتماعی ویژه شهرهای بالای ۵۰ هزار جمعیت در نظر گرفته شده موضوع در بلا تکلیفی به سر می برد.

وی همچنین یادآوری کرد: با توجه به اینکه سیاست بهزیستی بر این است تا مددجویان سالیانه از چرخه بهزیستی خارج و به خودکفایی برسند در این راستا ۱۴نفر از چرخه بهزیستی اردستان در سال گذشته خارج شده اند.

انتهای پیام / کد خبر30480

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار